در هشت ماهه گذشته، 190 میلیارد تومان پروژه عمرانی به بهره برداری رسیده است

اصفهان (پانا) - معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: در هشت ماهه گذشته و در این دوره از مدیریت شهری، 190 میلیارد تومان پروژه عمرانی به بهره برداری رسیده و و 242 قرارداد با اعتبار بیش از 39 میلیارد تومان نیز منعقد شده است.

کد مطلب: ۸۲۵۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
در هشت ماهه گذشته، 190 میلیارد تومان پروژه عمرانی به بهره برداری رسیده است

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایرج مظفر در نشست خبری " سه شنبه ها با رسانه " با موضوع رینگ چهارم ترافیک شهری و پروژه های عمرانی سال 97 افزود: کل بودجه شهرداری اصفهان در سال جاری 3 هزار میلیارد تومان است که حدود 950 میلیارد تومان آن بودجه هزینه های جاری و 2 هزار و 50 میلیارد تومان آن بودجه عمرانی است.

وی با اشاره به این که 950 میلیارد تومان از بودجه عمرانی به تملک و آزادسازی پروژه ها اختصاص داده شده است اظهار داشت: یک هزار و 135 میلیارد تومان بودجه خالص عمرانی است که 732 میلیارد تومان این بودجه یعنی 80 درصد آن به پروژه قطار شهری اختصاص یافته و 403 میلیارد تومان آن در زمینه اجرای پروژه های عمرانی از جمله مرکز همایش ها، میدان امام علی (ع) و پیاده راه سازی چهارباغ هزینه می شود.

بخش بزرگی از فعالیت عمرانی در زیر زمین انجام می شود

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان این که در حال حاضر بخش بزرگی از فعالیت عمرانی در زیر زمین و برای اجرای پروژه قطار شهری انجام می شود، بیان کرد: بیشتر بودجه های شهرداری در زیر زمین هزینه می شود؛ از سوی دیگر اولویت شهرداری اتمام پروژه های نیمه تمام به جای آغاز پروژه های بزرگ جدید است. به همین دلیل اجرای پروژه های روی زمین مانند احداث زیرگذرها و روگذرها کاهش یافته است.

ادامه خط یک از ایستگاه پاسداران تا دانشگاه صنعتی

وی با تاکید بر این که اولویت اول مدیریت شهری اجرای پروژه قطاری شهری شامل تکمیل خط یک، فعال کردن خط دو و برنامه ریزی برای خط سوم مترو است، گفت: ادامه خط یک قطار شهری از ایستگاه پاسداران تا در جدید الاحداث دانشگاه صنعتی در بلوار آزادگان در شرف انعقاد قرارداد است و عملیات احداث ادامه پل های میدان استقلال نیز در حال اجراست.

22 پروژه در مرکز همایش ها انجام می شود

مظفر با بیان این مطلب که قراردادهای فعال که شروع، اما تحویل نشده حدود 111 پروژه فعال به مبلغ 380 میلیارد تومان است، گفت: از این 111 پروژه 22 پروژه در مرکز همایش ها با مبلغ 220 میلیارد تومان انجام می شود و مابقی در مناطق مختلف قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این که پروژه مرکز همایش ها در مرکز شهر نیست این حجم فعالیت عمرانی از دید مردم پنهان است. همچنین تکمیل سالن همایش های بین المللی و نمایشگاه اصفهان نیز پروژه هایی هستند که عملیات عمرانی آن در معرض دید مردم قرار ندارد.

65 پروژه با اعتبار 179 میلیارد تومان در حال اجراست

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از پروژه های بالغ بر یک میلیارد تومان سال جاری سخن به میان آورد و گفت: به غیر از پروژه قطار شهری 65 پروژه با اعتبار 179 میلیارد تومان در حال اجراست که 20 پروژه آن مربوط به سال 96 بوده و مابقی در سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان این که بیش از 58 درصد پروژه های عمرانی رویکرد ترافیکی داشته و 24 درصد آن مربوط به مباحث خدمات شهری است، بیان کرد: 80 درصد بودجه عمرانی به پروژه های بالغ بر یک میلیارد تومان اختصاص داده شد است.

11 منطقه شهر اصفهان در رینگ چهارم ترافیکی دخیل هستند

وی در خصوص پروژه رینگ چهارم ترافیکی شهری گفت: رینگ حفاظتی شهر به طول ۷۸ کیلومتر در محدوده اصفهان و شهرهای اطراف دولت آباد، خورزوق، درچه، خمینی شهر شهر ابریشم است که ۴۵ کیلومتر این حلقه در داخل شهر اصفهان و مابقی در شهرستان‌های اطراف و و در حوزه فرمانداری قرار دارد.

مظفر با اشاره به این که 11 منطقه شهر اصفهان در رینگ چهارم ترافیکی دخیل هستند، عنوان کرد: در رینگ حفاظتی شهر اصفهان 23 تقاطع غیرهمسطح به ‌منظور حفاظت از حریم شهر و اراضی کشاورزی و جلوگیری از توسعه نامتوازن شهر احداث می‌شود.

7 تقاطع غیر همسطح رینگ چهارم در شهر اصفهان احداث می شود

وی با بیان این که 7 تقاطع غیر همسطح رینگ چهارم در شهر اصفهان احداث می شود ادامه داد: تقاطع غیر همسطح استقلال یکی از تقاطع های بزرگ این رینگ است که احداث شده است.

معاون عمران شهری شهرداری تاکید کرد: اجرای بخش‌هایی از رینگ چهارم به ‌خصوص در شمال شرقی شهر که خودروهای سنگین در آن تردد می‌کنند و جایگزینی ندارند در اولویت قرار دارد از این رو امسال احداث تقاطع‌های غیر همسطح کارخانه قند و شهید اردستانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: کل مسیر رینگ چهارم دو باند رفت و برگشت دارد که عرض هر کدام 19 متر و 60 سانتی متر خواهد بود، اما در برخی از نقاط مسیر به دلیل دسترسی محلی، به صورت کندرو و بخشی از مسیر تندرو است.

وی اظهار کرد: برای احداث رینگ چهارم 50 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امید است این سه پروژه شامل تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی، ادامه بلوار فرزانگان و تقاطع غیرهمسطح کارخانه قند اجرا شود.

مظفر با اشاره به پروژه پارک پردیس هنر آبشار، افزود: فاز یک پروژه پارک پردیس هنر آبشار با پیشرفت 35 درصدی به بهره برداری رسیده و بقیه آن در حال اجرا است. به گفته وی پارک پردیس هنر آبشار، به یک مجموعه کم نظیر در کشور تبدیل خواهد شد. این مجموعه با زمینه فرهنگی-هنری شامل آمفی تئاتر و محل های تفریحی خواهد بود.

در دوره جدید مدیریت شهری 70 پروژه به بهره برداری رسیده است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان اضافه کرد: در دوره جدید مدیریت شهری 70 پروژه با مبلغ 98 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده که 15 مورد قرارداد آسفالت معابر، 6 مورد مراکز ورزشی و تفریحی، چهار مورد پارک و فضای سبز، چهار مورد تاسیسات زیربنایی و یک مورد پارکینگ بوده است.

ایجاد تاسیسات زیربنایی و انتقال پساب

وی از ایجاد تاسیسات زیربنایی به منظور انتقال پساب به عنوان یکی از بزرگترین اقدامات معاونت عمرانی یاد کرد و گفت: در بخش تاسیسات زیربنایی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده ایجاد زیرساخت های تامین آب از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای بوده است.

پیاده راه سازی چهارباغ با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان

وی با اشاره به پروژه پیاده راه سازی چهارباغ، گفت: پیاده راه سازی چهارباغ با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان تا نیمه اول سال جاری و با هماهنگی کامل میراث فرهنگی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان یادآور شد: طی هشت ماه گذشته 80 هزار تن آسفالت در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان پخش شده و مناطق از نظر روکش آسفالت به حد مطلوب رسیده است.

مظفر با بیان اینکه در این هشت ماه 108 قرارداد در معاونت عمران و 279 قرارداد در عمران مناطق به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: بیشترین قراردادها مربوط به آسفالت معابر، تأسیسات زیربنایی، پیاده راه سازی و ساختمان سازی بوده است.

وی بزرگترین پروژه مشارکتی در دست اجرا را مجموعه تجاری و پارکینگ کمر زرین واقع در میدان امام علی(ع) معرفی و بیان کرد: این طرح تاکنون 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت بهره برداری، معوض تجاری های میدان جلوخان مسجد جامع خواهد بود.

مصوبات ورودی تشریفات در دست اقدام است

مظفر در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای ورودی تشریفات جاده فرودگاه اصفهان اظهار کرد: مصوبات ورودی تشریفات در دست اقدام است، استاندار اصفهان و معاونان استاندار پیگیر این موضوع هستند؛ بخشی از این مسیر خارج از محدوده شهری قرار داشت بنابراین پیشنهاد شده این محور جزء حاشیه شهر قرار گیرد تا شهرداری با مشارکت راه و شهرسازی طرح را اجرا کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاز یک این پروژه انجام شده و پس از اتمام به زیباترین ورودی شهر تبدیل خواهد شد و البته با ساماندهی ورودی تشریفات، مقابل محله حصه نیز به صورت زیرگذر احداث خواهد شد.

پل هفتم رودخانه در گرو مطالعات

وی در خصوص پل هفتم رودخانه زاینده رود نیز گفت: این موضوع سالهای قبل مطرح شد اما نتیجه مطالعات ترافیکی حاکی از آن بود که تاثیر چندانی در کاهش بار ترافیک ندارد، بنابراین طرح متوقف شد اما در دوره جدید بار دیگر مطالعه آن از سوی معاونت شهرسازی مطرح شده و در صورتی که به نتیجه برسد سال آینده در ردیف بودجه قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار