معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان

بررسی ۶۲ پروژه در کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی استان گلستان

گرگان(پانا)-معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با اینکه اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ است، گفت: ۶۲ پروژه به دبیرخانه ستاد ارسال شده که با دسته‌بندی آنها برای تصویب در جلسه آینده به کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی استان ارسال شد.

کد مطلب: ۸۲۶۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی ۶۲ پروژه در کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی استان گلستان

محمود ربیعی در سی و نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باید از قاعده هرم جمعیت در روستا آغاز شود و با تقویت اقتصاد روستاها، اهداف اقتصاد مقاومتی نیز نزدیک‌تر خواهد شد.

وی اجرای اقتصاد مقاومتی را مستلزم توجه به بخش غیردولتی دانست و افزود: باید با نگاه ویژه بخش خصوصی وارد میدان اقتصاد مقاومتی شد و تا آنجا که ممکن است از ظرفیت برون سپاری بهره‌برداری شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با اشاره به اینکه به موضوع بافت‌های فرسوده بیشتر توجه شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی و مرتبط اعتباراتی را که برای این طرح در نظر گرفته شده را جذب کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه در این جلسه 6 دستگاه اقدامات خود را ارائه کردند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر ابلاغیه‌های بالادستی باشند و نهضتی اجتماعی جهت کمک به بخش‌های غیردولتی و نیازمند فراهم آید.

وی گمیشان را تنها شهرستان کمتر توسعه‌یافته استان دانست و خاطر نشان کرد: با توجه ابلاغ نامه هیئت دولت به استان به علت عدم توسعه‌یافتگی و بیکاری این شهرستان، گمیشان در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه که چارچوب تقسیم بندی 62 پروژه اقتصاد مقاومتی خوب انجام شده، یاد آور شد: با توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت شرکت‌های ملی و حضور آنها در استان بیش از پیش بهره برد و از استعدادهای موجود در استان نیز بیشتر استفاده کرد.

ربیعی همچنین با مهم ارزیابی کردن توسعه ارتباطات و زیر ساخت های فن آوری ، گفت: با توجه به مصوبه منطقه آزاد اینچه‌برون و ایجاد آن در گلستان، نیاز است زیرساخت‌های استان در این بخش مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برش استانی خود را ارائه کرده‌اند، گفت: تلاش داریم نشریه اقتصاد مقاومتی استان را در دبیرخانه تهیه کنیم و همچنین دستگاه‌ها از جلسات بعد گزارشی از اقدامات و موانع پیش‌روی اقدامات خود ارائه کنند و درعین حال کمیته‌ها گزارشی از عملکرد خود را برای اعضای حاضر در جلسه تشریح نمایند.

حسین پیشقدم با بیان گزارشی از اقدامات جلسات پیشین ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، تصریح کرد: دستگاه ها پیشنهادات خود را پیرامون اجرای هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی ارائه کنند تا در قالب مصوبه به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ارائه کنیم و از ظرفیت‌های ملی نیز استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار