مدیرکل زندان های استان یزد:

جامعه سالم درگرو وجود خانواده سالم است

یزد (پانا) - مدیرکل زندان های استان یزد در جشن نسیم مهر که با حضور مسئولان استان و جمعی از خانواده های زندانیان برگزار شد؛ اظهار داشت: اگر نهاد اجتماعی خانواده دچار اختلال شود قطعا منجر به بروز اختلال در جامعه خواهد شد.

کد مطلب: ۸۲۵۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
جامعه سالم درگرو وجود خانواده سالم  است

پنجم خرداد روز نسیم مهر مصادف با روز ملی حمایت از خانواده زندانیان است به همین مناسبت شب گذشته مراسمی تحت عنوان جشن نسیم مهر با حضور مسئولان استان و جمعی از خانواده های زندانیان برگزار شد.

رضا ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان های استان یزد درجمع خانواده های زندانیان زندان مرکزی یزد خانواده را اولین نهاد اجتماعی دانست که افراد جامعه پذیری را دراین نهاد می پذیرند گفت: خانواده کارکردهای زیادی دارد کارکردهای نظیر اجتماعی ،زیستی، اقتصادی روانی و غیرو که در هیچ نهاد اجتماعی دیگری از این گستردگی کارکردها برخوردار نیستند.

ذوالفعلی نژاد با بیان اینکه جامعه سالم درگرو وجود خانواده سالم در آن جامعه است اظهار داشت: اگر نهاد اجتماعی خانواده دچار اختلال شود قطعا منجر به بروز اختلال در جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این میان افرادی هستند که بنا بر دلایلی مرتکب جرم شده و به زندان می افتند بنابراین یکسری اختلال در خانواده های انان ایجاد می شود که اولین اختلال ایجاد مسائل روحی و روانی برای فرد زندانی و خانواده وی است.

مدیرکل زندان های استان با بیان این مطلب که انتقال یک فرد به زندان یک انتقال فیزیکی صرف نیست اظهار داشت: این انتقال با خود آسیب هایی از بعد شخصیتی، حیثیتی و شغلی برای فرد زندانی و خانواده آنان ببارخواهد آورد و طبیعی است که وقتی یکی از ارکان اصلی خانواده دچار مشکل شود خانواده متزلزل شده و برای اعضای خانواده مشکلاتی به وجود خواهد آورد.

ذوالفعلی نژاد تصریح کرد: 80 درصد زندانیان از سطح سواد پایینی برخوردار بوده و از نظر اقتصادی از قشر ضعیف جامعه به شمار می روند بنابراین آسیب های اجتماعی زمانی به وجود می آید که افراد مسکن مناسب،تغذیه مناسب نداشته باشند و از بهداشت و درمان کافی برخوردار نباشند پس وجود این نواقص اعتیاد،سرقت و مسائل اخلاقی را به دنبال خود دارد

مدیرکل زندان های استان ادامه داد: فردی که مرتکب جرم شده باید مجازات را خود به تنهایی تحمل کند اما متاسفانه مجازات ها به صورت غیر مستقیم بر دوش خانواده ها سنگینی می کند بنابراین باید مسئولان تمام تلاش خود را برای حمایت از این خانواده ها به کار بگیرند تا بار مجازات از دوش خانواده های زندانیان برداشته شود.

وی درپایان تاکید کرد: همه ارکان جامعه از دولت تا نهادهای حمایتی و بخش خصوصی باید در حمایت از این قشر مظلوم تلاش کنند چرا که حمایت از این قشر در واقع در کاهش آسیب هاب اجتماعی این خانواده ها موثر است.

گفتنی است اجرای گروه تواشیح کانون اصلاح و تربیت،پخش کلیپ از فعالیت های انجمن حمایت از خانواده های مددجویان و اجرای نمایش کمدی از دیگر بخش های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار