براساس آخرین آمار گمرک

چین ،امارات ،کره و آلمان عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی

تهران (پانا) - تازه‌ترین گزارش گمرک نشان می‌دهد در دو ماه نخست سال جاری عمده‌ترین واردات به کشور از کشورهای چین و امارات و عراق انجام شده و کشورهای عمده‌ای که کالای ایران به آنها صادرمی‌شود به ترتیب چین ،امارات ،کره و آلمان هستند.

کد مطلب: ۸۲۵۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
چین ،امارات ،کره و آلمان عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی

عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی در دو ماهه نخست امسال ­به ترتیب شامل چین به ارزش یک میلیارد و 451 میلیون دلار، امارات متحده عربی با یک میلیارد و 371 میلیون دلار، عراق با یک میلیارد و 162 میلیون دلار، افغانستان با 577 میلیون دلار و هند با 460 میلیون ­دلار و سایر کشورها به ارزش 2 میلیارد و 718 میلیون دلار بوده است.­

کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران

کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران در مدت یادشده به ترتیب شامل کشورهای چین با یک میلیارد و 736 میلیون دلار، امارات متحده عربی با 986 میلیون دلار، جمهوری کره با 423 میلیون دلار، آلمان 357 میلیون ­دلار، ترکیه با 353 میلیون دلار بوده است.

عمده‌ترین کالاهای صادراتی

اقلام عمده صادراتی کشورمان در دو ماهه نخست سال 97 به ترتیب شامل میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و 29 میلیون دلار، پروپان مایع شده به ارزش 335 میلیون دلار، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها بجز بنزین 274 میلیون دلار، پلی‌اتیلن گریدفیلم به ارزش 232 میلیون دلار، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده به ارزش 203 میلیون دلار بوده است. سهم سایر کالاها 4 میلیارد و 391 میلیون ­دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 و 54 صدم درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اقلام عمده وارداتی

اقلام عمده وارداتی در دو ماهه نخست امسال­ نیز به ترتیب شامل قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با 333 میلیون دلار، ذرت دامی به ارزش 296 میلیون دلار، لوبیای سویا به ارزش 248 میلیون دلار، برنج به ارزش 184 میلیون دلار، و اجزا و قطعات ماشین‌آلات و دستگاه‌ها به ارزش 144 میلیون دلار بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار