سفیر جدید ایران در پکن انتخاب شد

تهران (پانا) - عبدالناصر همتی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پکن معرفی شد.

کد مطلب: ۸۳۰۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
سفیر جدید ایران در پکن انتخاب  شد

به گزارش سفارت ایران در چین، علی اصغر خاجی از مهر ماه سال ۱۳۹۳ تاکنون مسئولیت سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن را بر عهده داشته است.

سفارت ایران اعلام کرد که همتی به‌عنوان سفیر جدید ایران در پکن معرفی شده اما هنوز به طور رسمی در جایگاه جدید مستقر نشده است.

عبدالناصر همتی که در سال۱۳۳۶ متولد شده از مدیر ارشد اقتصادی و سیاسی است. او دکتری اقتصاد دارد و استاد دانشگاه تهران است.

همتی همچنین کارشناس رسمی دادگستری در امور سرمایه‌گذاری، پولی و اعتباری است. او به مدت ۵ سال در زمان ریاست حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود.

از او به عنوان پدر بیمه خصوصی ایران شناخته می‌شود زیرا به مدت پنج سال مدیریت بیمه اتکایی آسیا به عهده داشت و شاید از معدود مدیران ایرانی است که در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و بهار سمت‌های مهم داشته است.

او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال رئیس پیشین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود.

عبدالناصر همتی پس از ۷ سال مدیرعاملی بانک سینا، در ۸ مهر ۱۳۹۲، با پیشنهاد علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، و تأیید مجمع عمومی بانک ملی به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران انتخاب شد و در ادامه برای بار دوم با حکم طیب نیا به ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار