دومین کارگاه آموزشی «ارتقای سواد رسانه ای ویژه فعالان قرآنی کشور» برپا شد

تهران (پانا) -کارگاه آموزشی «ارتقای سواد رسانه ای ویژه فعالان قرآنی کشور» روز شنبه، ششم خرداد ماه در محل سالن پاویون رسانه نمایشگاه بین المللی قرآن با حضور سید بشیر حسینی مدرس علوم ارتباطات و جمعی از اهالی قرآن و رسانه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۵۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دومین کارگاه آموزشی «ارتقای سواد رسانه ای ویژه فعالان قرآنی کشور» برپا شد

به گزارش ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، سید بشیر حسینی با تاکید بر قدرت رسانه ها در جهان امروز، اظهار داشت: می توان قرآن کریم را یک رسانه محسوب کرد چرا که زنده و پویا است.

این مدرس علوم ارتباطات فعالیت گونه های مختلف رسانه ای را بر اساس یک معیار و هدف عنوان و اظهار کرد: تمامی رسانه ها از هر جناحی درصدد اثر بخشی بر مخاطبان هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ رسانه ای بی هدف نیست، تصریح کرد: ارتقای سواد رسانه ای از سالیان دور در بسیاری از کشورهای خارجی از جمله ژاپن، کانادا، انگلیس و ... آغاز شده است.

حسینی یادآور شد: در گذشته رابطه رسانه با مخاطبان یک سویه بود و بر همین اساس رسانه ها آنچه را که می خواهند و درصدد آن هستند به راحتی به مخاطب القا کنند.

این استاد علوم ارتباطات تصریح کرد: با پیشرفت تکلونوژی و ظهور و بروز اینترنت و شبکه های اجتماعی و فضای وب 2 این جریان به کلی تغییر کرد و رابطه رسانه با مخاطب دو سویه شد.

حسینی با اشاره به اهمیت تحلیل در حوزه خبر گفت: تحلیل از جمله روش هایی ا ست که کمک شایانی در جذب مخاطب دارد و باید گفت که تعریف پیام برای مخاطب بسیار حائز اهمیت است.

وی ظهور و بروز شبکه های اجتماعی در فضای رسانه را از جمله مواردی عنوان کرد که موجب شد رسانه ها از حالت سنتی خارج شوند و در پی آن از اقبال برای استفاده از مطبوعات و نشریات کاسته شود.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 14 خرداد ماه مصادف با 19 رمضان با شعار "قرآن چلچراغ هدایت" در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار