سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد

تشریح آخرین وضع لایحه آب اضطراری پایتخت

تهران (پانا) - سرپرست معاونت آمادگی عملیات و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت لایحه آب اضطراری شهر تهران اظهار امیدواری کرد که این لایحه هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

کد مطلب: ۸۲۴۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تشریح آخرین وضع لایحه آب اضطراری پایتخت

صمیم مرادی روبهانی در گفت‌وگو با پانا در این باره گفت: کلیات این لایحه در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران تصویب شده است. تغییرات نهایی و موارد مد نظر سازمان مدیریت بحران نیز در این لایحه اعمال شده و هم‌اکنون برای شورا و کمیسیون ایمنی ارسال شده است. امیدواریم این لایحه هر چه سریعتر به نتیجه برسد چون موضوع بسیار مهمی است.

سرپرست معاونت آمادگی عملیات و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه لایحه آب اضطراری تهران با محوریت آب و فاضلاب تهیه شده است، گفت: در کمیته تخصصی این لایحه، سازمان آتش نشانی و وزارت بهداشت و درمان نیز نظر خود را ارائه کردند که این نظرها در لایحه اعمال شده و به زودی در شورا در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طبق این لایحه قرار است مخازن آب در شهر تهران تعبیه و آب اضطراری مورد نیاز شهروندان در این مخازن ذخیره شود.

مرادی روزبهانی تصریح کرد: در این لایحه موقعیت جغرافیایی، موقعیت اسکان و پیوست‌های اجتماعی آن دیده شده است تا با فرهنگسازی که صورت می‌گیرد، 72 ساعت پس از وقوع حادثه آب شرب مردم تأمین شده باشد.

شناسایی 170 نقطه برای استقرار مخازن آب اضطراری

سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه نقاط استقرار مخازن آب اضطراری در سطح تهران شناسایی شده است، گفت: بیش از 170 نقطه برای استقرار این مخازن در نظر گرفته شده است. این نقاط در انطباق کامل با نقاطی است که سازمان مدیریت بحران شهر تهران به عنوان نقاط تخلیه امن اضطراری تعیین کرده است. البته مغایرت‌هایی در این زمینه وجود داشت که در جلسه اخیر مدیریت بحران این مغایرت‌ها برطرف شد.

سرپرست معاونت آمادگی عملیات و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این طرح به صورت پایلوت در پارک شهر اجرا شده است.

ایجاد شبکه آب اضطراری تهران تا 5 سال آینده در صورت تأمین بودجه

وی در خصوص زمان نهایی اجرای لایحه آب اضطراری شهر تهران گفت: اجرای کل این برنامه به تأمین اعتبارات و بودجه مورد نیاز بستگی دارد چرا که هر کدام از این مخازن به مبلغ بالاییاز بودجه نیاز دارد و اگر بودجه آن تأمین شود، حداکثر پنج سال آینده شبکه آب اضطراری ایمن و قابل استفاده در تهران وجود خواهد داشت.

مرادی روزبهانی اضافه کرد: در برنامه شبکه آب اضطراری تهران، جدا از اینکه بخش اصلی مربوط به تأمین آب شرب است، سازمان آتش‌نشانی به عنوان متولی اطفای حریق و وزارت بهداشت به عنوان متولی بهداشت و درمان باید مطالعاتی در زمینه نیاز تهران به آب مربوط به اطفای حریق و بهداشت و درمان در حوزه بیمارستانی انجام دهند و ظرف یک سال اعلام کنند که میزان آب مورد نیازشان و تعداد مخازنی که نیاز دارند، چه مقدار است. البته این نیاز در بخش آب و فاضلاب مشخص شده است که طبق استانداردهای جهانی سه لیتر آب شرب برای هر فرد در روز در نظر گرفته شده است و در سه روز اول باید آب شرب مردم تأمین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار