رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر در گفت‌وگو با پانا خبر داد

شناسایی 374 نقطه در پایتخت برای تعبیه مخازن آب اضطراری

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران می‌گوید لایحه «آب‌رسانی اضطراری شهر تهران» در دستور کار این کمیسیون قرار دارد و 374 نقطه در شهر تهران برای تعبیه مخازن آب اضطراری شناسایی شده است.

کد مطلب: ۸۱۵۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی 374 نقطه در پایتخت برای تعبیه مخازن آب اضطراری

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به لایحه «آب‌رسانی اضطراری شهر تهران» گفت: پیشنهادی از سوی سازمان آبفای استان تهران برای مواقعی که دچار اضطرار می‌شویم و شرایط خاصی در پایتخت روی می‌دهد، ارائه شد. این پیشنهاد به شورا ارسال شده تا مورد حمایت قرار بگیرد و روند آن از سوی شهرداری تسریع شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، تأمین آب را یکی از نیازهای اصلی شهروندان تهرانی عنوان کرد و گفت: از ضروری‌ترین نیازهای شهروندان تهرانی مسأله آب و دسترسی به آب شرب است که با توجه به وضع شهر و کشور درخصوص کم‌آبی باید تمهیداتی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: بر اساس اقداماتی که سازمان آبفای استان تهران انجام داده، 374 نقطه شناسایی شده است که در این نقاط مخازن آب اضطراری تعبیه شود و با ایجاد سازوکار لازم آب مورد نیاز برای محله‌های مختلف تهران تأمین شود. در واقع مخازنی وجود دارد که به صورت مرتب پر می‌شود و راکد نخواهد بود.

صدراعظم نوری تصریح کرد: در هر مقطعی اگر با بحران مواجه شویم شهروندان می‌توانند در سه روز اول از مخازنی که وجود دارد، آب برداشت کنند. تاکنون برای دو نقطه از تهران مخازن تعبیه و به بهره برداری رسیده است.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: لایحه «آب‌رسانی اضطراری شهر تهران» به کمیسیون سلامت شورای شهر ارجاع داده شده است و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته او، شورا از این لایحه حمایت میکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار