مدیر شبکه توزیع برق شهرستان گنبدکاووس

رشد ۳.۵ برابری مصرف برق در شهرستان گنبدکاووس

گرگان(پانا)-مدیر شبکه توزیع برق شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه پس از ۱۰ سال, پست فوق توزیع ۴ در گنبدکاووس به زودی وارد مدار می‌شود، گفت: مصرف برق در این شهرستان ۳.۵ برابر افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۲۴۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۳.۵ برابری مصرف برق در شهرستان گنبدکاووس

محمدعلی عرب‌گلو در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: پس از 10 سال و با توجه به پیگیری‌ها, پست فوق توزیع 4 در گنبدکاووس به زودی وارد مدار خواهد شد و بخش اعظمی از نگرانی‌های مشکلات برق برطرف می‌شود.

وی افزود: 150 دستگاه ترانس برای افزایش کیفیت برق در حوزه شهرستان نصب شده و پیش‌بینی می‌کنیم, رشد بار امسال نسبت به سال گذشته و همچنین نسبت به دیگر نقاط استان, افزایش یابد.

مدیر شبکه توزیع برق شهرستان گنبدکاووس با اشاره به رشد 3.5 برابری مصرف برق در شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: با توجه به ارزانی قیمت انرژی در شهرستان و میل به مصرف برق, مصرف برق در این شهرستان 3.5 برابر افزایش یافته است.

عرب گلو خاطر نشان کرد: پیک بار مصرف در 3 زمان, بعدازظهر, شب و نیمه شب افزایش دارد و شهروندان با سرویس و شستوی کولرها در هر سال, 20 درصد در کاهش مصرف تاثیر خواهد داشت, همچنین تنظیم کولر در دمای بین 24 تا 26 و استفاده تلفیقی از کولر و پنکه, نصب موتور در سایبان در کاهش مصرف برق تاثیر بسزایی دارد.

وی یادآور شد: با تفاهم نامه‌ای که بین جهاد کشاورزی و اداره برق بسته شده, اگر کشاورزی در طول روز 4 ساعت از برق استفاده نکند, 20 ساعت بعدی مصرف برق آن رایگان خواهد بود.

ارائه 30 طرح در مرکز رشد واحدهای فناور شرق گلستان

مهدی عمرانی, مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شرق گلستان هم در این جلسه اظهار داشت: 30 طرح در این مرکز ارائه شد که از این تعداد 10 طرح توانست امتیاز لازم را در بخش داوری کسب کرده و به مرحله تولید برسد.

وی افزود: یکی از این طرح‌ها تولید لامپ‌های اپتومتری است که جایگزین لامپ‌های وارداتی از آلمان خواهد شد و با توجه به قیمت پایین و طول عمر بالا و جلوگیری از ارز, توان رقابت با محصولات خارجی را دارد.

حدود 10 تن گندم به مراکز خرید در گنبدکاووس تحویل شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: تاکنون نزدیک به 10 تن گندم, یکهزارو 121 تن جو و 3 هزارو 166 تن کلزا به مراکز خرید گنبدکاووس تحویل شد.

غلامعلی نورا اظهار داشت: 8 هزار و 500 هکتار اراضی گندم, 6 هزارو 927 هکتار اراضی کلزا و 8 هزارو 900 هکتار از اراضی جو شهرستان گنبدکاووس, محصول خود را برداشت کردند.

وی افزود: 2 مرکز خرید برای جو, 4 مرکز خرید برای کلزا و 3 مرکز خرید برای گندم در شهرستان آمادگی دریافت محصولات کشاورزان را دارند و 6 مرکز خرید دیگر در یکی, 2 روز آینده برای تحویل گندم بازگشایی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد:مشکل یک‌هزارو 800 نفر از کشاورزان که در سامانه به وجود آمده بود حل شد و 800 نفر دیگر که در این رابطه مشکل دارند در حال بررسی و رفع مشکل هستند و نخستین لیست کشاورزانی که کلزا خود را تحویل مراکز خرید دادند به بانک برای پرداخت هزینه کشاورزان ارسال شد.

نورا گفت: تاکنون 8 هزارو 500 برگ معرفی‌نامه برای گندم, در حدود 40 درصد و 6 هزار معرفی‌نامه حدود 60 درصد از کشاورزان تحویل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار