در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مطرح شد:

تحصیل 14 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی در مدارس شبانه روزی

ساخت ۶ مدرسه در شهر جدید سهند

تبریز (پانا)- استاندار آذربایجان شرقی از ساخت 6 مدرسه در شهر جدید سهند خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۴۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل 14 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی در مدارس شبانه روزی

مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در محل سالن اجتماعات استانداری گفت: تا آغاز سال تحصیلی جدید، 6 مدرسه توسط اداره کل نوسازی و شرکت عمران سهند در شهر جدید سهند ساخته خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر استفاده از ظرفیت خیرین در جهت حمایت از مدارس شبانه روزی تاکید کرد.

جعفر پاشایی نیز در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام یافته و تلاش های صورت گرفته بخش اعظمی از مطالبات از جمله سرانه مدارس، اضافه کاری ها، حق التدریس ها و... پرداخت شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز پی گیر عمده مطالبات سال 96 که مربوط به پرداخت پاداش بازنشستگان است می باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: اگر قانون بودجه فضاهای آموزشی که تصویب شده به استان ها ابلاغ شود می توان از طریق ان بخشی از مطالبات فرهنگیان را برطرف کرد.

پاشایی با اشاره به برنامه های هفته گرامی داشت مقام معلم در استان گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در روزهای پایانی هفته معلم در دانشگاه فرهنگیان در تهران نشان از اهمیت و جایگاه والای مقام معلم است.

وی در خصوص امتحانات پایان سال نیز بیان کرد: امتحانات به دور از استرس و بدون هیچ گونه مشکلی در حال برگزاری هستند .

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در اثر تعامل و همکاری اداره بهداشت و معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش استان برنماه های خوبی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان اجرا شده است.

پاشایی با اشاره به برنامه های غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای برنامه های اوقات فراغت تابستان اندیشدیه شده و پایگاه ها آماده استقبال از دانش آموزان هستند.

وی با اشاره به برنامه های مهم کشوری بیان کرد: تابستان امسال میزبان رقابت های المپیاد ورزشی دانش آموزان پسر کشور و همچنین جشنواره جابربن حیان هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: نزدیک به 14 هزار دانش آموز استان در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند

عاشور اکرمی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: طرح های" مهارت آموزی و خوداتکایی" و" تقویت بنیه علمی دانش آموزان با همکاری بنیاد علوی" از سوی دستگاه تعلیم و تربیت استان در مدارس شبانه روزی اجرا می شوند.

صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز ادامه داد: تا پایان سال 97 متعهد می شویم که سلامت جسمی و روحی دانش آموزان مدارس شبانه روزی را تحت نظر داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار