بررسی ویژه برنامه های ایام ماه مبارک رمضان در شورای فرهنگ عمومی واوان

اسلامشهر (پانا)- بیست و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی واوان (اسلامشهر)با حضور امام جمعه واوان ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۴۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی ویژه برنامه های ایام ماه مبارک رمضان  در شورای فرهنگ عمومی واوان

جلسه با تلاوتی چند از کلام الله مجید شروع و سپس حجت الاسلام محمدی امام جمعه و رئیس جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک حلول ماه مبارک رمضان، با روایت حدیثی از امام صادق(ع) به ویژگی های این ماه مبارک پرداخت و افزود: اگر کسی می خواهد از برکات ماه مبارک رمضان استفاده کند باید خودخواهی ها و خودستایی ها را کنار بگذارد تا از فیوضات ربوبی که بر دلها نازل می شود بیشتر بهره مند شود.

امام جمعه واوان با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که از خدا خواست که به همان اندازه که به ایشان عزت ظاهری میدهد به همان اندازه ذلت باطنی عطا کند، افزود: همان طوری که هفت آسمان ما در برابر دوازده هزار عالمی که خدا آفریده هیچ و بسیار ناچیز است، کلید بهره گیری از فیوضات این ماه هم احساس ذلت و هیچ بودن انسانها و خشوع در برابر خداوند متعال است. محمدی در ادامه به وظایف شورای فرهنگ عمومی در دعوت به فرهنگ اسلام اشاره و وظایف مسلمانان را که به عنوان مروجان این مکتب(اسلام) هستند بسیار سنگین برشمرد و تبلیغ فرهنگ اسلام را یکی از ضرورت ها برشمرد و برعملیاتی نمودن مصوبات و برنامه ها فرهنگی تاکید نمود.

در این جلسه سید حسن حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر با تبریک حلول ماه مبارک رمضان از حضور فعالانه و مؤثر اعضای شورای فرهنگ عمومی واوان قدردانی نمود و راهکارهایی را برای برگزاری هر چه منظم تر جلسات و نیز اجرایی نمودن مصوبات پیشنهاد نمود .

شایان ذکر است ،در این جلسه مواردی از جمله ،برپایی ایستگاههای فرهنگی و پاسخگویی به شبهات دینی در شب های ماه مبارک رمضان در پارک های واوان، حمایت و مساعدت در برگزاری نشست های فعالان فرهنگی و تجلیل از نونهالان و نوجوانان قرآنی در ماه مبارک رمضان، تبلیغات محیطی در خصوص راهپیمایی روز جهانی قدس، اطلاع رسانی کلیه دستگاههای اجرایی برای حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، انجام فعالیت های قرآنی از جمله: جزء خوانی، محافل انس با قرآن کریم، سخنرانی و ... در ایام ماه مبارک رمضان توسط کلیه دستگاههای اجرایی در واوان ، برپایی ایستگاه ورزشی در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس و اقدام و پیگیری لازم در خصوص تغییر نام واوان و... از مصوبات این جلسه بود.

/خبرنگار:فاطمه قدم زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار