اولین کمیسیون مشترک برجام بدون حضور آمریکا امروز در وین برگزار می شود

تهران (پانا) - اولین کمیسیون مشترک برجام بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ساعت 11 به وقت وین (13:30 به وقت تهران) در سطح سیاسی در هتل کوبرگ این شهر برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۴۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین کمیسیون مشترک برجام بدون حضور آمریکا امروز در وین برگزار می شود

این کمیسیون مشترک به درخواست جمهوری اسلامی ایران در شکایت از خروج آمریکا از برجام برگزار می‌شود.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه که دیروز به وین سفر کرده است ریاست هیأت ایرانی را بر عهده دارد.

همچنین هیأت‌های فرانسه، آلمان، بریتانیا‌، روسیه و چین و همچنین هلگا اشمید، معاون هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای در این نشست حضور دارند.

عراقچی دیروز در وین دیدار دوجانبه‌ای را با هلگا اشمید و رئیسان سایر هیات‌ها داشته است.

کمیسیون مشترک ساز و کار حل اختلاف موجود در برجام است. کمیسیون مشترک به صورت معمول هر سه ماه یک بار و به در خواست یک عضو به صورت فوری نیز برگزار می‌شود.

پس از خروج آمریکا از برجام علاوه بر مذاکراتی که ایران با دیگر اعضای گروه 5 آغاز کرده است، از طریق کمیسیون مشترک نیز مسئله تخلف آمریکا در توافق برجام را پیگیری می کند.

ایران به طرف اروپایی اعلام کرده است که تنها در صورتی برجام را بدون حضور آمریکا ادامه خواهد داد که آنها منافع ایران از توافق را تضمین کنند.

اروپا به علاوه چین و روسیه از زمان خروج آمریکا از برجام در پی مذاکرات با ایران در بروکسل و بیانیه‌ای که فدریکا موگرینی برای حفظ منافع اقتصادی ایران قرائت کرد در حال رایزنی و دست یابی به راه‌حل‌هایی برای تضمین دادن به ایران هستند.

احتمالا در پی نشست امروز که موضوع خروج آمریکا از برجام و همچنین مسئله چگونگی ادامه برجام مطرح خواهد شد نشستی نیز در آینده نزدیک در سطح وزرای امور خارجه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار