پنج کشور حاشیه خزر درباره پیش نویس چند سند به توافق رسیدند

تهران (پانا) - وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، از توافق کشورهای حاشیه خزر درباره پیش نویس چند سند پنج جانبه در پنجاه و یکمین نشست کارگروه این کشورها در آستانه خبر داد .

کد مطلب: ۸۲۴۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
پنج کشور حاشیه خزر درباره پیش نویس چند سند به توافق رسیدند

به گزارش ایرنا، این وزارتخانه روز جمعه اعلام کرد که پنجاه و یکمین اجلاس کار گروه کشورهای حاشیه خزر، برای تدوین کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر دوشنبه تا پنجشنبه این هفته در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد .

در این نشست مقدمات پنجمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر بررسی شده است .

اجلاس سران پنج کشور ایران ، جمهوری آذربایجان، روسیه ، قزاقستان و ترکمنستان شهریور ماه امسال برگزار می شود.

در گزارش وزار ت امور خارجه جمهوری آذربایجان امده است : کشورهای حاشیبه خزر درباره پیش نویس برخی اسناد پنج جانبه از جمله پیش نویس توافقنامه بین دولتی همکاری کشورهای ساحلی خزر در حوزه حمل و نقل ، پیش نویس توافقنامه بین دولتی همکاری عرصه بازرگانی و اقتصادی ، پیش نویس توافقنامه مقابله با حوادث غیر مترقبه در خزر ، پیش نویس پروتکل همکاری در مبارزه با تروریسم در خزر ، پیش نویس پروتکل همکاری در مبارزه با جرایم سازمان یافته در دریای خزر و پیش نویس پروتکل همکاری نیروهای مرزبانی به توافق رسیدند .

در این گزارش همچنین اعلام شد که نشست بعدی گروه کاری کشورهای حاشیه خزر نیز در قزاقستان برگزار و زمان برگزاری این نشست از طریق کانال های دیپلماتیک هماهنگ خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار