سوم خرداد روز ایثار ، مقاومت و شهادت گرامیباد

اسلامشهر (پانا)-سوم خرداد سال 61 یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی می‌باشد، در این روز شهر مقاوم خیز خرمشهر ، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل خرمشهر به اهتزاز در آمد.

کد مطلب: ۸۲۴۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
سوم خرداد روز ایثار ، مقاومت و شهادت گرامیباد

در پی آغاز عملیات بیت‌المقدس در نیمه شب دهم اردیبهشت سال شصت ویک اهداف عمده استراتژیک و تاکتیکی از جانب نیروهای ایرانی دنبال می‌شد که بیرون راندن نیروهای متجاوز به پشت مرزهای بین‌المللی، نشان دادن برتری قدرت سیاسی‌،نظامی و اجتماعی جمهوری اسلامی به عراق و حامیان او در منطقه ،انهدام نیروهای متجاوز در منطقه بین غرب کارون تا خط مرزی وآزادسازی خرمشهر از اشغال متجاوزین مهمترین آنهابود.

آزاد سازی خرمشهر در حقیقت از اهداف مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس بودو درشامگاه شنبه، یکم خرداد61 ،مرحله چهارم این عملیات با اعلام رمز یامحمدبن‌عبدالله(ص)‌، از بی‌سیم فرماندهی قرارگاه مرکزی کربلا به واحدهای عمل‌کننده، با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد و در پایان این نبرد علاوه بر پایان بخشیدن به ۱۹ ماه اشغال بخشی از حساس‌ترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد آمد.

در جریان آزادسازی خرمشهر حدود ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و همچنین ۱۹ هزار نفر نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند.

پس از آزادسازی خرمشهر رزمندگان ایرانی در اولین اقدام خود در مسجد جامع خرمشهر نماز اقامه کردندو خبر پیروزی آزادسازی خرمشهر به سرعت پخش شد و همه ملت مسلمان ایران را غرق شادی و سرور کرد.

امام خمینی(ره) به مناسبت آزادی خرمشهر پیامی خطاب به ملت ایران صادر کردو در اولین بخش این بیانیه آمده بود، با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اینجانب شده ،اعلام میکنم ، سپاس بی‌حد برخداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود.

شایان ذکر است ، فتح خرمشهر، دفاع مقدس را وارد مرحله نوینی کرد و برای اولین بار از شروع جنگ تحمیلی ایران در موضع قدرت قرار گرفت،

/ خبرنگار:سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار