مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: جوان گرایی در پست‌های آموزشی و مدیریتی

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر جوان گرایی در پست‌های مدیریتی و آموزشی از پیگیری نقل و انتقالات فرهنگیان گفت.

کد مطلب: ۸۲۴۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: جوان گرایی در پست‌های آموزشی و مدیریتی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، عباسعلی باقری با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و بهره مندی از ایام این ماه گفت: مهمان باید مطیع صاحب خانه باشد و آرزوی قبولی طاعات همه همکاران را از درگاه خداوند منان خواستار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به جوان گرایی در پست‌های آموزشی و مدیریتی، بر پیگیری نقل و انتقالات و ساماندهی نیروی انسانی در شهر تهران تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، حصنی رییس هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از عملکرد این هیات اظهار کرد: هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری شهر تهران، بزرگترین هیات بدوی از حیث کارمندان تحت شمول آن است.

در ادامه خرازی وظایف هیات رسیدگی به تخلفات اداری را برشمرد و گفت: برقراری و ارتقای انضباط سازمانی در دستگاه‌های اجرایی و مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری از مهمترین موضوعات و مسایل نظام اداری کشور است .

دبیر عالی هیات نظارت سازمان اداری و استخدامی وزارت آموزش و پرورش برقراری یک نظام اداری عاری از فساد و تبعیض و عادلانه را از دغدغه های ملت شریف ایران در طول یکصد سال اخیر برشمرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی ایران کارهای فراوانی د ر این راستا انجام گرفته و وضعیت این شاخص رو به بهبودی نهاده است اما هنوز نیازمند کم کردن فاصله‌ها و ارتقای نظم و توجه به امر پاسخگویی به مخاطبان هستیم.

وی اضافه کرد: برای حل و ریشه کنی موضوع فساد و بی انضباطی ابتدا باید امر پیشگیری و امر رصد کردن و مراقبه در دستگاه‌های اداری مرتفع شود.

خرازی رشوه، پول شویی، تبعیض و پارتی بازی، اخاذی، تقلب، اختلاس و تبانی را هفت موضوع و محور مهم فساد اداری قلمداد کرد و گفت: اخاذی با رشوه فرق دارد، در اخاذی از عدم اطلاع مردم و شهروندان نسبت به قانون استفاده می‌شود.

وی افزود: وجود فساد هزینه اداره کشور را به شدت بالا می برد و موجب کاهش بهره مندی می‌شود.

دبیر عالی هیات نظارت سازمان اداری و استخدامی کاهش سرمایه گذاری خارجی، کاهش سطح خدمات اجتماعی، کاهش رشد اقتصادی، کاهش درآمدهای دولت، افزایش نابرابری های اجتماعی و از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی را از آثار فساد بیان نمود و گفت: برای دست یابی به سلامت اداری نیازمند پاسخگویی، شفافیت، قانون گرایی، بازرسی و کنترل، آگاه سازی، نظارت نظام مند کانون‌های مردم نهاد، توجه به نظام شایسته سالاری و وجود ساز و کارهای مناسب مقابله با فساد هستیم.

وی بر شفاف سازی فرایندهای ارائه خدمت به مخاطبین و توجه به نظارت پیشینی و فرآیندی تاکید نمود و اظهارداشت: 520 هیات رسیدگی به تخلفات در کشور داریم که از این تعداد 40 هیات در آموزش و پرورش هستند.

در پایان نیز مهندس باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به بررسی علمی موضوع فساد اداری و راه کارهای جلوگیری و پیشگیری از آن بر تشکیل و تقویت کارگروه مبارزه با فساد اداری و ارتقای روحیه خدمت و پاسخگویی به ارباب رجوع تصریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار