رئیس دانشگاه فرهنگیان: کار فرهنگی عامل اصلی ایجاد امید و اعتماد در جامعه است

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان منصوب شد

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی برای نسل امروز، وظیفه کارشناسان فرهنگی را شناسایی و به فعلیت رساندن استعدادهای دانشجو-معلمان دانست.

کد مطلب: ۸۲۴۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه فرهنگیان: کار فرهنگی عامل اصلی ایجاد امید و اعتماد در جامعه است

به گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر حسین خنیفر در نشست با معاون فرهنگی و اجتماعی، مدیران کل و کارشناسان این معاونت، ناامیدی را یکی از مشکلات اساسی جامعه امروز دانست و تاکید کرد: کار فرهنگی عامل اصلی ایجاد امید و اعتماد است و نشاط و شادابی عامل امیدافزایی زندگی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خطاب به کارکنان معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت: کار شما، کار ظریف و هنرمندانه‌ای است که باید امید و خودباوری و نشاط اجتماعی را در دانشجومعلمان ایجاد کنید و آنان را از یاس و ناامیدی و مقایسه‌های غلط رایج در جامعه بر حذر دارید.

وی ماه رمضان را ماه برکت، ماه فرصت و ماه ثروت معنوی دانست و افزود: با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی در ماه مبارک رمضان، فرصت‌های معنوی ارزنده‌ای را برای دانشجویان فراهم کنیم.

خنیفر خاطرنشان کرد: برای نسل جدید که با تجربیات ما کاملا نا آشنا و بیگانه هستند، باید متنوع و خلاقانه کارفرهنگی انجام دهیم. ذائقه فرهنگی جوانان تغییر کرده است، برای این نسل مناسب این نسل برنامه‌ریزی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیاری از دانشجومعلمان ما فوق‌العاده خلاق هستند اما نسبت به قابلیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های خود ناآگاه و بی‌خبر هستند. وظیفه کارشناسان فرهنگی شناسایی و به فعلیت رساندن این استعدادها است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به روایتی از مولای متقیان حضرت علی (ع) که" فرزندان خود را بر آداب و رسوم خود مجبور نسازید، زیرا آنان به روزگاری غیراز روزگار شما تعلق دارند" اظهار کرد: به عنوان مروج فرهنگی یکی از ظرفیت‌های ذهنی خودتان را بر خلاقیت‌های نوع‌آورانه ناظر بر نیازهای فعلی و آینده قرار دهید.

خنیفر در خاتمه با اشاره به اینکه تحولات سریع در حوزه تکنولوژی و فن‌آوری باعث از بین رفتن و نابودی برخی از رشته‌های هنری شده است و امروز جوانان بسیاری از اساتید فن و هنر رشته‌های گوناگون را نمی‌شناسند، تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی مناسب مانند شب شعر طنز، مسابقات داستانک و سایر مسابقاتی که مورد پسند ذائقه فرهنگی دانشجومعلمان باشد، طراحی شود.

در پایان این مراسم با اعطای حکمی از سوی دکتر خنیفر رئیس دانشگاه، سید کامران میرمعینی به عنوان مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار