معاون استاندار سمنان: ظرفیت استخدام دولتی در سمنان وجود ندارد

محدودیتی در اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی نداریم

سمنان (پانا) _ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با تأکید بر لزوم احصاء فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال در این استان گفت: از نظر اعتباری، هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی در استان سمنان وجود ندارد.

کد مطلب: ۸۲۳۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون استاندار سمنان: ظرفیت استخدام دولتی در سمنان وجود ندارد

حشمت‌الله عسگری در چهارمین جلسه اشتغال استان سمنان اظهار کرد: شناسایی و احصاء ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای ایجاد اشتغال در استان سمنان نخستین گام برای ریشه‌کنی بیکاری است .

وی با بیان اینکه تبدیل ظرفیت‌های بالقوه استان سمنان به بالفعل مهم‌ترین رویکرد استانداری سمنان است، افزود: بخش زیادی از این هدف در صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان قابل تحقق است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری ویژه‌ای برای تحقق این هدف داشته باشند، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد باید بتواند در بحث اشتغال فرهنگ افراد را تغییر دهد و برای هنرمندان و افراد صاحب‌هنر و دارای تخصص فرصت شغلی ایجاد کند تا افراد هنرمند بتوانند از هنر خود به‌عنوان یک حرفه استفاده کنند.

عسگری با اشاره به اینکه هزینه‌هایی برای تفریح در سبد خانوار مردم قرار دارد، اضافه کرد: باید همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در این حوزه مشخص شود و دستگاه‌های فرهنگی برای ارتقای اقتصاد فرهنگی در استان نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه نقش هریک از دستگاه‌ها باید در کارگروه اشتغال مشخص شود، تأکید کرد: به منظور توسعه اقتصاد ورزش، اداره کل ورزش و جوانان باید برای افزایش و ارتقای شاخص های اقتصاد ورزش برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان ادامه داد: در حوزه اوقاف فرصت‌های زیادی وجود دارد که هیئت امناء می‌توانند بخش عمده‌ای از فرصت‌های شغلی را در حوزه فرصت وقفی معرفی کنند.

عسگری اعلام کرد: بخشی از نهادها باید فعالیت‌های خود را برون‌سپاری کنند؛ چرا که ظرفیت‌های اقتصادی خوبی در واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی وجود دارد.

فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تمایلی به اشتغال در واحدهای تولیدی ندارند

وی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید هدایت و جذب شوند، اضافه کرد: طرح‌های روستایی در سطح استان در حال اجرا است و تسهیلات ارزان‌قیمتی برای این طرح‌ها پیش‌بینی شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با بیان اینکه استان سمنان از منابع اعتباری خوبی برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های روستایی برخوردار است، افزود: محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در این بخش وجود ندارد و در سراسر شهرستان‌ها متقاضیان با ارائه طرح‌های قابل‌قبول می‌توانند از حمایت‌های دولتی بهره‌مند شوند.

عسگری با تأکید بر اینکه در دستگاه‌های دولتی ظرفیت استخدام وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای بهبود اشتغال استان همه باید ایفای نقش کنند و هیچ دستگاهی نباید در کارگروه اشتغال جای خالی داشته باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تمایل به اشتغال در حوزه‌های تخصصی خود را دارند و اشتیاقی برای اشتغال در واحدهای تولیدی ندارند که این موضوع باید مورد بازنگری قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار