معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: کانون‌های فرهنگی و تربیتی می‌توانند مرکز ثقل فعالیت‌های پرورشی و تربیتی باشند

کاظمی: فعالیت‌های کانون‌ها بازبینی و بازمهندسی شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت که باید فعالیت‌های کانون‌ها بازبینی و بازمهندسی شود زیرا کانون‌های فرهنگی و تربیتی می‌توانند مرکز ثقل فعالیت‌های پرورشی و تربیتی باشند.

کد مطلب: ۸۲۳۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: کانون‌های فرهنگی و تربیتی می‌توانند مرکز ثقل فعالیت‌های پرورشی و تربیتی باشند

علیرضا کاظمی در جلسه نشست شورای سیاستگذاری تدوین محتوای آموزشی کانون‌های فرهنگی و تربیتی اظهار کرد: کانون‌ها بعد از مدارس بهترین و بالاترین ظرفیت تربیتی را از حیث منابع انسانی و فضا و تجهیزات در اختیار دارند.

وی ادامه داد: تنها ساختار قانونی در کنار مدرسه که می‌تواند تربیت را در ابعاد و ساحت‌های مختلف دنبال کند کانون‌ها هستند.

کاظمی بیان کرد: با بررسی فرایند فعالیت‌های کانون‌های تربیتی در یکی دو دهه اخیر سیر نزولی در تاثیرگذاری تاثیر تربیتی دیده می‌شود که دلایل مختلفی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: موردی که کانون‌ها را ضعیف کرده انحراف در برنامه و محتواست زیرا محتوا جذابیت را برای دانش‌آموزان می‌آورد.

وی با اشاره به نکاتی مطرح کرد: مسایل کانون‌ها باید آسیب شناسی شود تا نقاط قوت و ضعف‌ها مورد بررسی قرار گیرد، ‌باید بازبینی و بازمهندسی کاملی از فعالیت‌های کانون‌ها صورت گیرد.

کاظمی عنوان کرد: نیاز به یک سیاست گذاری کلان برای تعیین رویکردها و جهت دهی داریم باید برنامه راهبردی و عملیاتی در این خصوص مشخص شود و باید منابع انسانی کانون‌ها به ویژه مدیران کانون‌ها ضوابط سخت و ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و تربیتی می‌توانند مرکز ثقل فعالیت‌های پرورشی و تربیتی باشند اضافه کرد: در این شورای سیاستگذاری باید منابع مشخص شود کانون‌های فرهنگی تربیتی به فعالیت‌های کف مدرسه بسیار نزدیک هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم کانون‌ها احیا شوند بیان کرد: باید جایگاه کانون‌ها مشخص شود زیرا میدان تاثیرگذاری کانون بسیار بالاست.

کاظمی بر تعیین برنامه جامعی براساس آسیب شناسی در بخش‌های محتوایی، منابع انسانی، سخت افزار و نرم افزار تاکید کرد و افزود: امروزه باید برنامه‌های روز در کانون‌ها اتفاق بیافتد که این موضوع نیاز به جهت گیری و آموزش دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار