زنان ورزشکار شیرازی، پرچمدار کاروان ایران در مسابقات پارا آسیایی جاکارتا

شیراز (پانا) - ملی پوشان تیراندازی شیراز پرچم دار کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا شدند.

کد مطلب: ۸۲۳۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
زنان ورزشکار شیرازی، پرچمدار کاروان ایران در مسابقات پارا آسیایی جاکارتا

کمیته ملی پارالمپیک، دو وزرشکارشیرازی قهرمان جهان، ساره جوانمردی و سمیرا ارم را به عنوان دو پرچمدار کاروان ایران در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا معرفی کرد.

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان فارس در این خصوص گفت: قرار است پرچم جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا توسط ساره جوانمردی حمل شود و در مراسم اختتامیه این بازی‌ها نیز این وظیفه را سمیرا ارم بر عهده خواهد داشت.

ساره جوانمردی در دو پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ و ریودوژانیرو برزیل ۲۰۱۶، بالاتر از همه رقیبان بر سکوی قهرمانی ایستاد و به تازگی هم در رقابت های قهرمانی جهان که یازدهم اردیبهشت ماه جاری در کره جنوبی برگزار شد با کسب 2 نشان طلا و عنوان قهرمانی جهان، نخستین سهمیه پارالمپیک 2020توکیو را کسب کرد.

سمیرا ارم دیگر ورزشکار شیرازی است که به عنوان پرچمدار ایران در آیین اختتامیه بازی های پارا آسیایی جاکارتا انتخاب شده است.
ارم، در رقابت های قهرمانی جهان در کره جنوبی موفق شد در ماده تپانچه خفیف بانوان در بخش انفرادی رکوردشکنی کند.
این رکورد تا پیش از این برای مدت 20 سال در اختیار کره ای ها بود.
برای نخستین بار است که کمیته ملی پارالمپیک، دو بانوی پرچمدار را برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های پارآسیایی معرفی می‌کند.

ایران با 301 ورزشکار در قالب بزرگترین کاروان ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 13رشته ورزشی شنا، دو و میدانی، دوچرخه سواری، وزنه برداری، تیراندازی، تیر و کمان، گلبال، جودو، پینگ پنگ، والیبال نشسته، شطرنج و بسکتبال با ویلچر در این رقابت های مهم آسیایی شرکت خواهد کرد.

سومین دوره بازی‌های پارا آسیایی از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه در جاکارتا اندونزی و با حضور 43 کشور آسیایی در 18 رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار