سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان : 10 برنامه راهبردی و سیاست ابلاغی در سال 97 در حوزه سوادآموزی اجرایی می شود

سنندج(پانا)-سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان از اجرایی شدن 10 برنامه راهبردی و سیاست ابلاغی حوزه سواد آموزی در سال 97 خبر داد .

کد مطلب: ۸۲۲۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان :  10 برنامه راهبردی و سیاست ابلاغی در سال 97 در حوزه سوادآموزی اجرایی می شود

صدیقه عبدالهی سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در نشست گروه بهبود کیفیت آموزش سواد آموزی استان کردستان، برنامه ها و سیاست های اولویت دار حوزه سواد آموزی در سال 97 را تشریح کرد .

وی برنامه ریشه کنی بی سوادی در گروه سنی 49-10 سال را سند راهبردی و جهت ساز معاونت عنوان کرد و تمرکز زدایی و کاهش تصدی گری ، توسعه مشارکت های بین بخشی و فرابخشی و انعطاف پذیری در رویه ها و روش های سواد آموزی را از رویکرد های ابلاغی توسط سازمان نهضت سواد آموزی کشور نام برد.

عبدالهی در ادامه گفت : گسترش فرصت های یادگیری و ارائه آموزش های برخوردار از کیفیت و بهبود کار آمدی و اثر بخشی سازمان برای ایفای نقش و انجام ماموریت اهداف برنامه های ابلاغی است .

سرپرست معاونت سواد آموزی استان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سیاست های ابلاغی حوزه در سال جاری پرداخت و گسترش فرصت های یادگیری و ارائه آموزش های باکیفیت، بهبود و کارآمدی و اثربخشی برای ایفای نقش و تسهیل فرآیند جذب و آموزش بی سوادان و کم سوادان گروه هدف ، توسعه مراکز یادگیری محلی با مشارکت دستگاه های دولتی ، غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد ، تقویت مشارکت بین بخشی و افزایش ظرفیت همکاری موسسات غیر دولتی و نهادهای بین المللی و تقویت نقش شورای پشتیبانی سواد آموزی استان در مدیریت و نظارت بر فرآیند فعالیت های سواد آموزی را از سیاست های ابلاغی نام برد.

وی در ادامه گفت : بهینه سازی سامانه ها و پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد ، بازنگری و اصلاح برنامه درسی و برنامه ریشه کنی بی سوادی ، تدوین نظام آموزش بزرگسالان ، اشاعه کارکردها و پیامد های سواد آموزی در جامعه و گروه های مرجع ، ساماندهی آموزش دهنده ها و بهبود شایستگی ها و توانمندی نیروی انسانی ، متناسب سازی اهداف کمی با اعتبارات و افزایش بهره وری منابع و مصارف ، تقویت نظارت مستقیم و غیر مستقیم بر فرآیند آموزشی و مالی و بازنگری و بروز آوری ضوابط ، مقررات ، بخشنامه ها و دستورالعمل های خاص سواد آموزی دیگر سیاست های ابلاغی است .

عبدالهی در پایان گفت : در سطح استان از کلیه ظرفیت های موجود در راستای فراهم نمودن بستر لازم برای عملیاتی شدن سیاست های ابلاغی بهره گیری خواهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار