در آستانه روز جهانی ارتباطات وروابط عمومی صورت گرفت؛

بازدید رؤسای مراکز سنجش و امور بین الملل از بخش های مختلف روابط عمومی

تهران (پانا) - در آستانه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ها روسای مراکز سنجش وامور بین الملل از بخش های مختلف مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش بازدید و این روز را به کارکنان این مرکز تبریک گفتند.

کد مطلب: ۸۲۲۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بازدید رؤسای مراکز سنجش و امور بین الملل از بخش های مختلف روابط عمومی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، درآستانه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، عبدالرسول عمادی و غلامرضا کریمی روسای مراکز سنجش وامور بین الملل ومدارس خارج از کشور از بخش های مختلف روابط عمومی بازدید کردند وروز روابط عمومی را به کارکنان مرکز تبریک گفتند در حاشیه این دیدار گفتگویی مختصر نیز با هریک از مهمانان صورت گرفت که در ادامه به آن اشاره می شود

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در بازدید از روابط عمومی؛

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در مسیر حرفه ای شدن حرکت می کند

غلامرضا کریمی اظهار کرد: خوشبختانه روابط عمومی وزارتخانه در ماه های اخیر نشان داده که به سمت حرفه ای شدن حرکت می کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش حوزه تخصصی بوده که نیازمند خبرنگاران حرفه ای و روابط عمومی متخصص است تا بتواند جایگاه واقعی خود را در عرصه رسانه ای پیدا کند.

کریمی افزود: وزیر آموزش و پرورش همواره بر تغییر نگرش ها و رویکردها تاکید دارند، لذا تحقق چنین موضوعی نیازمند وجود روابط عمومی فعال و حرفه ای است .

وی آموزش خبرنگاران را عامل مؤثر در حرفه ای شدن خبرنگاران برشمرد و خاطرنشان کرد: حساسیت ها نسبت به آموزش و پرورش باید توسط رسانه ها صورت گیرد.

قائم مقام وزیر در توصیف استودیو الفبا گفت: استودیو الفبا نمادی برای پاسخ گویی مدیران آموزش و پرورش و بستری است برای تقویت تعامل آموزش و پرورش با مطبوعات و رسانه هاست.

وی ایجاد استودیو الفبا را اقدامی سنجیده و موفق دانست که باید تقویت شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش؛

تبدیل سایت وزارت آموزش و پرورش به یک منبع خبری مطمئن برای خبرگزاری ها، دستاوردی ارزشمند است

عبدالرسول عمادی اظهار کرد: تغییر در مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی کاملاً محسوس است، اگر کسی با عرصه رسانه آشنا باشد، تحولات روابط عمومی را احساس می کند و می داند که این تحول در سایر حوزه های ستادی نیز سرایت می کند.

وی افزود: اگر روابط عمومی در انعکاس اخبار رویکرد بی طرفی را اتخاذ کند، سایر حوزه ها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد .

عمادی خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی دوره ها، روابط عمومی هایی را مشاهده کردیم که خود را وقف رئیس دستگاه مربوطه می کردند، در حالی که رسالت روابط عمومی بسیار خطیر است، زیرا از یک سو باید فرآیند دستگاه را به بیرون بشناساند و از سوی دیگر مطالبات بیرون از سازمان را به مسئولین داخلی منعکس کند، به ویژه اینکه آموزش و پرورش با دو موضع بیرونی مواجه است، یکی مدارس و معلمان و دیگری جامعه، که این وظایف و نقش روابط عمومی آموزش وپرورش را سنگین تر می کند.

وی ادامه داد: روابط عمومی فعلی اخبار را به خوبی انعکاس می دهد و خواسته های بیرون از ستاد به مسولین منتقل می کند و خوشبختانه یک رویکرد علمی در روابط عمومی وجود دارد و در حال تقویت است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به ایجاد استودیو الفبا،‌گفت: استودیو مخاطبان بسیارزیادی در بیرون دارد و استودیوهایی که حرفه ای تر عمل می کنند، موفق تر خواهند بود.

عمادی اظهار کرد: صندلی هایی که در استودیو الفبا قرار دارد، ‌نوعی صندلی داغ است و خبرنگاران در برنامه گفتگو چالش ایجاد می کنند.

وی در پایان گفت: اینکه خبرگزاری ها به سایت وزارتخانه به چشم یک منبع مورداعتماد نگاه می کنند و از اخبار آن در سایت ها استفاده می کنند، دستاورد خوب وارزشمندی برای وزارت آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار