جزئیات جلسه کمیته فرهنگیان و دانش‌‌آموزان ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره)

تهران(پانا) - جلسه کمیته فرهنگیان و دانش‌‌آموزان ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) با حضور مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۱۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات جلسه کمیته فرهنگیان و دانش‌‌آموزان ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره)

جلسه کمیته فرهنگیان و دانش آموزان ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) امروز با حضور علی رمضانی مدیرکل دفتر فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه درباره هفته ای که با عنوان هفته بزرگداشت و گرامیداشت حضرت امام (ره) در ستاد مرکزی نامگذاری شده است و از تاریخ 9 خرداد تا 15 این ماه ادامه دارد با حضور نمایندگانی از چند تشکل که برنامه ریزی هایی برای اجرای فعالیت های مختلف در این هفته دارند بحث و گفت و گو شد.

این جلسه با حضور رضا جعفری، رئیس گروه مکاتبات و پیگیری و نماینده دفتر وزارتی،‌ محمدنقی حیدری حراست مرکزی،‌ علیرضا کریمیان مشاور معاون وزیر و نماینده معاونت توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش،‌ ساعد رمضانعلی مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، خدانظر دریکوند نماینده معاونت متوسطه، حامد صبوری نماینده معاونت تربیت بدنی و سلامت، فرشته بدر رئیس گروه برنامه ریزی دفتر امور زنان،‌ اردشیر قیصر مدیر حوزه روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، اصغر خلیلی معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، محسن افشاری روابط عمومی دفتر شاهد و ایثارگران، فرروز عطایی نماینده معاونت آموزش ابتدایی، عباس مهاجر نماینده بسیج فرهنگیان، فتاح صابری مدیر حوزه ریاست و نماینده سازمان مدارس غیردولتی،‌ جهانگیر زواره روابط عمومی سازمان دانش آموزی، مجتبی ندافیان نماینده بسیج دانش آموزی و زهرا مظفر معاون مدیرکل فرهنگی هنری تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه اقدامات و برنامه ها با دو رویکرد تبیینی و ترویجی، مناسبتی و گرامیداشتی توسط مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی اعلام شد سپس نمایندگان هر حوزه به بیان برنامه‌های خود پرداختند.

تشویق و ترغیب جوانان و دانش آموزان برای آموزش اندیشه های امام (ره)

رمضانی با بیان اینکه باید فرهنگ و نگرش دینی امام خمینی (ره) به جوانان و نوجوانان انتقال یابد گفت: دبیرخانه این موضوع در معاونت پرورشی و فرهنگی است و رسالت ما تشویق و ترغیب جوانان و دانش آموزان برای آموزش اندیشه های امام (ره) است.

وی به نقش تشکل های دانش آموزی مانند هلال احمر، سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی و بسیج اشاره و اظهار کرد: باید این تشکل ها فضای مجازی را دانش آموزی کنند و با استفاده از ظرفیت ها بتوان فضای آموزش اندیشه و سیره امام خمینی (ره) را فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، تهیه بخشنامه و ارسال به استان ها، ارائه برنامه ها و فعالیت های پیشنهادی به استان ها، حضور و تعامل و همکاری با ستاد مرکزی بزرگداشت و حضور نماینده معاونت ها، هماهنگی برای تجدید میثاق فرهنگیان و حضور در جماران را از جمله اقدامات ستاد خواند.

رمضانی اهداف این کمیته را بیان کرد و گفت: احیای مبانی امام خمینی (ره) به عنوان راهبر اصلی، ترویج اندیشه ها، تبیین شخصیت فکری و معرفی ایشان به نسل ها، زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام (ره) از جمله اهداف کمیته فرهنگیان و دانش آموزان ستاد بزرگداشت امام خمینی است.

وی همچنین رویکردهای این کمیته و ستاد را عنوان کرد و افزود: بازخوانی اندیشه و آرمان های امام (ره) در ابعاد مختلف، بازخوانی سیر شکل گیری گفتمان امام راحل و تبیین ایمان دینی و مذهب در اندیشه و شیوه های مبارزاتی امام (ره)، معرفی امام (ره) به عنوان یکی از محورهای مهم افزایش وحدت و همبستگی گروه های مختلف کشور و لزوم حفظ اتحاد و انسجام ملت مسلمان با نظر به تاکید امام (ره) مبنی بر وحدت کلمه از جمله رویکردهای این کمیته است.

وی آگاهی بخشی به نسل جوان و معرفی شخصیت امام خمینی (ره) به عنوان الگویی کامل برای مردم و تحلیل حضور پرشور مردم در مراسم استقبال و بدرقه امام خمینی، تامل در مفهوم ولایت فقیه و توجه به نقش مجلس خبرگان در تعیین به موقع مقام معظم رهبری به عنوان جانشینی شایسته و تاکید بر ادامه راه امام انقلابی ملت را از دیگر رویکردهای این کمیته دانست.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی برخی برنامه های پیشنهادی را در قالب برگزاری جلسات پرسش و پاسخ فرهنگیان با حضور اساتید صاحب نام با هدف ارائه تصویر روشن و جامع از مبانی فکری حضرت امام (ره)، اعزام کاروان های فرهنگیان از سراسر کشور برای تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) در روز میثاق و تهیه میثاق نامه دانش آموزی برای قرائت در صبحگاه مدرسه اعلام کرد.

سیره امام را به دانش آموزان آموزش دهیم

مجتبی ندافیان، نماینده بسیج دانش آموزی در این جلسه گفت: در بسیج مسابقات کتابخوانی و ورزشی در فضای مجازی داریم که برای دانش آموزان و آشنایی آنان با سیره امام در حال تدوین است.

ستاد بزرگداشت امام در استان ها تقویت شود

در ادامه جلسه حیدری از مرکز حراست عنوان کرد: باید ستاد بزرگداشت امام خمینی در استان ها تقویت شود و باید با فعال شدن یک دبیرخانه در طول سال، اندیشه و تفکرات امام به جوانان و نوجوانان انتقال پیدا کند.

برگزاری مسابقه برای دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی

رمضانعلی، نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی نیز در ادامه از برگزاری مسابقه ای به مناسبت این روز خبر داد که دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی می توانند با مراجعه به سایت آینده سازان در آن شرکت کنند.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس شاهد

افشاری، نماینده دفتر شاهد و ایثارگر نیز با بیان اینکه مدارس شاهد اهداف و برنامه های ستاد را دنبال می کند افزود: در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس شاهد فعالیت های پرورشی خواهیم داشت تا بتوانیم این مفاهیم را به دانش آموزان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: باید بر روی آموزش این مفاهیم به دانش آموزان با رویکرد آموزشی یک نگرش در دانش آموزان ایجاد کنیم تا به موضوع الگوسازی شهدا برای دانش آموزان برسیم.

افشاری همچنین از پیگیری برنامه ها در استان ها در قالب سرگذشت پژوهی خبر داد.

تاکید بر هم افزایی دستگاه ها برای انتقال آموزه های حضرت امام به دانش آموزان

عباس مهاجر، نماینده بسیج فرهنگیان در ادامه جلسه امروز برنامه های این تشکل را با فعال شدن دبیرخانه برای انتقال ارزش ها و اندیشه های امام راحل عملی دانست که این موضوع می تواند هم افزایی را برای انتقال آموزه های حضرت امام بیشتر کند.

تهیه کلیپ از اندیشه های امام

فرشته بدر، رئیس گروه برنامه ریزی دفتر امور زنان نیز از برنامه ریزی برای انتقال اندیشه و افکار امام (ره) به دانش آموزان خبر داد که می توان کلیپی از این موضوع تهیه و به دانش آموزان ارائه کنیم.

یک ساعت ختم قرآن برای امام خمینی

حامد صبوری نماینده معاونت تربیت بدنی و سلامت با تاکید براینکه تشکیل دبیرخانه در طول سال کار مهمی در راستای تبیین ارزش ها و اندیشه های امام (ره) است بیان کرد: می توان برای فرهنگیان در طول این ایام یک ساعت ختم قرآن درنظر گرفت که برای شادی روح امام راحل و شهدا صرف شود.

پرداختن به اندیشه ها و سیره امام در ماهنامه فرصت

قیصر نماینده سازمان نهضت سوادآموزی هم تاکید کرد: باید بتوان زندگی و رفتار امام (ره) را برای دانش آموزان تبیین کنیم تا آنان ایشان را الگو قرار دهند.

وی ادامه داد: سازمان نهضت سوادآموزی همه ساله در مراکز یادگیری محلی فعالیت های گروهی برای سوادآموزان درباره اندیشه های امام دارد.

قیصر همچنین از پرداختن به اندیشه ها و سیره امام در ماهنامه فرصت خبر داد که در خردادماه به این مساله می پردازد.

کانال «نگاه تحلیلی» با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می شود

خلیلی، معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش نیز پیشنهاد داد در طول پخش برنامه جام جهانی فوتبال از تلویزیون زیرنویسی از سخنان امام خمینی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در روز شنبه کانال «نگاه تحلیلی» با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می شود که می توان ستونی از پیام های امام خمینی را در آن تبیین کرد.

خلیلی بیان کرد: فاز دوم استودیوالفبا در روز شنبه رونمایی می شود که می توان در آن نیز برای انتقال و گسترش اندیشه های امام (ره) استفاده کرد.

وی همچنین از طراحی تئاتر خیابانی گفت که می توان در مدارس اندیشه های امام (ره) را از این طریق به دانش آموزان انتقال داد. همچنین راه اندازی نمایشگاهی از عکس های امام (ره) نیز در مدارس می تواند برای دانش آموزان موثر باشد.

فتاح صابری مدیر حوزه ریاست و نماینده سازمان مدارس غیردولتی نیز گفت: بسیج و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی نقش موثری در این موضوع دارند.

فرروز عطایی نماینده معاونت آموزش ابتدایی نیز در ادامه جلسه گفت: می توان در معاونت ابتدایی تعداد دانش آموزانی را که در نوروز به جای پیک نوروزی به داستان نویسی درباره سیره و زندگی امام (ره) پرداختند شناسایی کرد.

بازخوانی نقش امام خمینی

وی پیشنهاد داد در دوره متوسطه می توان بازخوانی نقش امام خمینی را در دستور کار قرار داد.

تبیین ستونی از فرمایشات امام خمینی درباره آموزش و پرورش و دانش آموزان

زواره نماینده سازمان دانش آموزی نیز از برگزاری مسابقه یاد یار مهربان برای دانش آموزان ابتدایی خبر داد که در آن مسابقه می توان تصاویر امام (ره) و انقلاب را نقاشی کرد.

وی ادامه داد: می توان برای دانش آموزان دوره متوسطه مسابقات شعر و کتابخوانی را در نظر داشت.

زواره پیشنهاد داد می توان در سایت پیش فر سازمان دانش آموزی ستونی از فرمایشات امام خمینی درباره آموزش و پرورش و دانش آموزان تنظیم کرد تا دانش آموزان با مراجعه به آن این اندیشه ها را مطالعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار