معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد: شرکت ۸۰ هزار دانش آموز کرمانی در اردوهای فرهنگی و تربیتی

کرمان(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی روسای ادارات شهرستان ها و مناطق استان، گفت: ۸۰ هزار دانش آموز استان کرمان در اردوهای فرهنگی و تربیتی استان شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۲۲۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد: شرکت ۸۰ هزار دانش آموز کرمانی در اردوهای فرهنگی و تربیتی

صدیقه مرادی در این گردهمایی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های فرهنگی و تربیتی در مدارس، افزود: با وجود تمام محدودیت های مالی هیچ فعالیت پرورشی و فرهنگی در حوزه معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان کرمان تعطیل نشده است.

وی گفت: با ساماندهی مناسب و بجا توسط مدیران شهرستان ها و مناطق باید نیروهای پرورشی در سطح مدارس توزیع شوند و همه مدارس از وجود نیروهای پرورشی در مدارس بهرمند شوند.

مرادی حضور مربی پرورشی در مدارس را لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: مربیان پرورشی در مدارس باید راه رسیدن دانش آموزان به سعادت را هموار کنند و به بعد تربیتی، اخلاقی و دینی دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان توجه به کانون ها و اردوگاه های آموزشی و فرهنگی را مهم دانست و خاطر نشان کرد: فضاهای پرورشی، کانون ها و اردوگاه ها باید به طور کامل در اختیار فعالیت های پرورشی و دانش آموزان قرار گیرد و مدیرانی توانمند در جهت پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان فعالیت نمایند.

مرادی به استفاده از ظرفیت سازمان دانش آموزی در برگزاری برنامه های فرهنگی و پرورشی و آشنایی دانش آموزان با تشکیلات این سازمان را مهم عنوان کرد و بر این امر تاکید کرد.

وی گفت: یکی از جاهایی که می تواند کمک کند دانش آموزان هویت ملی و مهارت زندگی را بیاموزند سازمان دانش آموزی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش برگزاری صبحگاه در مدارس را لازم و ضروری دانست و گفت: برنامه های صبحگاهی در سطح یادگیری دانش آموزان تاثیر دارد و باید تقویت شود.

وی به ارسال منشور اقامه نماز به تمامی مدارس استان اشاره کرد و اظهار داشت: مدیران مدارس باید حفظ ارزش های دینی و انقلابی و اسلامی دانش آموزان را اولویت تربیتی خود قرار دهند تا از آسیب های اجتماعی دانش آموزان جلوگیری شود‌.

مرادی در ادامه مهم ترین رکن آموزش و پرورش را مدرسه دانست و افزود: بحث حجاب و آموزش آن در مدارس باید جدی گرفته شود.

برپایه این گزارش اجلاس روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با حضور حمیدرضا دعاگویی سرپرست آموزش و پرورش استان، معاونان و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه ستادی در سالن کنفرانس مجموعه خدماتی و رفاهی فرهنگیان کرمان در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار