برنامه‌های ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) آموزش و پرورش اعلام شد

کاظمی: اندیشه و افکار امام (ره) بازخوانی شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش رئوس مهم‌ترین برنامه‌های کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) را در آموزش و پرورش اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۲۱۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) آموزش و پرورش اعلام شد

علیرضا کاظمی در جلسه کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) که امروز در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش برگزار شد اظهار کرد: در آستانه ۱۴ و ۱۵ خرداد قرار داریم و آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه‌های فرهنگی و فرهنگ ساز کشور برنامه‌های مختلف فرهنگی را درباره بزرگداشت رحلت امام (ره) دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی کرده‌ایم در روز ۱۵ خرداد کمیته فرهنگیان ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) برنامه‌هایی را داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اقداماتی را که به عنوان سیاست‌های کلی آموزش و پرورش مدنظر ماست این است که به دنبال بازخوانی اندیشه‌ها و افکار بلند امام (ره) هستیم.

کاظمی اشاره کرد: تبیین شاخص‌های کلی نظام جمهوری اسلامی از منظر امام خمینی (ره)، معرفی شخصیت و سیره امام به جوانان و نوجوانان و تبیین اندیشه‌ها و آزمان‌های امام از برنامه‌های ماخواهد بود.

وی عنوان کرد: به دلیل داشتن جامعه هدف بزرگ خود، یکی از اهدافی که دنبال می‌کنیم ایجاد یک پیوند عمیق و محکم بین نوجوانان و جوانان با ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام راحل که بالاترین نماد انقلاب و کشور هستند است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این مسیر تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان با ارائه الگوی عملی از هنجارها و رفتارهای سیاسی حضرت امام مدنظر ماست.

کاظمی افزود: برنامه‌های فرهنگی هنری ما در قالب میزگردها، مسابقات، بازدیدها و حضور در مرقد مطهر حضرت امام (ره) و جماران، جنگ‌های مختلف برای دانش‌آموزان و فرهنگیان است.

وی همچنین اضافه کرد: در حال طراحی برنامه‌هایی برای تبیین اندیشه‌های امام (ره) در درازمدت هستیم که از اهمیت خاصی برخوردار است. با کمک ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام و موسسه تنظیم و نشر آثار امام به دنبال این هستیم که در سال‌های آینده علاوه بر اقدامات و برنامه‌های جاری که در دستور کار است مستنداتی را تهیه کنیم و همایش‌های علمی و جشنواره‌های فرهنگی هنری زندگی به سبک روح الله را با کمک این موسسه و دستگاه‌های دیگر برگزار کنیم.

کاظمی گفت: برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت آشنایی با اندیشه‌های امام از طریق فضای مجازی که امروزه آموزش و پرورش در اختیار دارد را نیز مدنظر داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار