رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در پاسخ به پانا خبر داد

توزیع سبد غذایی به محرومان و نیازمندان مناطق زلزله‌زده غرب

جزئیات «طرح همای رحمت» تشریح شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر جزئیات «طرح همای رحمت» ویژه ماه مبارک رمضان را تشریح کرد و گفت به محرومان و نیازمندان مناطق زلزله‌زده غرب کشور سبد غذایی ویژه ماه رمضان توزیع می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۱۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
توزیع سبد غذایی به محرومان و نیازمندان مناطق زلزله‌زده غرب

حبیب درگاهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح همای رحمت با بیان اینکه رمضان ماهی است که در آن به بخشودگی گناهان امید داریم،گفت: طرح ملی همای رحمت با تأسی از سیره حضرت علی(ع) برای پانزدهمین سال متوالی از سال ۸۳ در سراسر کشور در ماه رمضان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر افزود: سازمان داوطلبان در ماه مبارک رمضان فعالیت انسان دوستانه خود را سازمان با تکیه بر اعتقادات دینی و بهره‌گیری از توان خیرین انجام می‌دهد و در این ماه نسبت به تهیه سبدهای غذایی برای نیازمندان و محرومان اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح همای رحمت افزود: این طرح در راستای اجرای ماموریت‌های سازمان برای ترویج فرهنگ انفاق، ترویج فرهنگ انسان دوستانه، حفظ کرامت انسانی نیازمندان و ایجاد فضای مناسب برای ارتباط خیرین برگزار می‌شود و برای خدمات رسانی به جامعه هدف که شامل ایتام، بیماران صعب العلاج و زنان سرپرست خانوار محروم، خانواده‌های کم برخوردار، معلولان نیازمند و خانواده‌های زندانیان انجام می‌شود.

درگاهی در ادامه با بیان اینکه ارزش ریالی سبد غذایی تهیه شده برای نیازمندان یک میلیون ریال برآورد شده است، گفت: مرحله اول این طرح، شناسایی خانواده‌ها از طریق داوطلبان و امین‌های هلال احمر است و پس از آن کمک‌های مردمی و کمک‌های خیرین جمع‌آوری می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی در طرح همای رحمت گفت: کمک‌ها به صورت دریافت اقلام نقدی (شماره حساب ۱۵۰۰۰۰۰۰۴۲ بانک ملت) و غیر نقدی جمع‌آوری می‌شود. البته در سال گذشته کمک‌ها بیشتر به صورت غیرنقدی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در ماه مبارک رمضان، مراسم باران مهربانی برگزار می‌شود که در این زمینه بازارچه‌های خیریه که عایدات آن به نیازمندان می‌رسد، برپا خواهد شد.

به گفته وی، سبدهای غذایی نیازمندان شامل برنج، روغن، ماکارانی، قند، شکر، حبوبات، چای و سایر اقلام ضروری است و در سال گذشته تعداد 117 هزار سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شد.

درگاهی خاطرنشان کرد: همچنین در ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری تحت عنوان سفره‌های مهربانی برای نیازمندان برپا می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که در طرح همای رحمت اجرا می‌شود جمع‌آوری کمک‌های مردمی در شب‌های قدر است که در مراسم‌های این ایام، نیروهای هلال احمر کمک‌های خیرین را جمع‌آوری می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال پانا درباره برنامه سازمان داوطلبان هلال احمر برای توزیع سبدهای غذایی در مناطق زلزله زده غرب کشور نیز گفت: همانند سال گذشته به محروم‌‌هایی که در مناطق زلزله زده بودند، سبد غذایی توزیع می‌شود.

درگاهی درباره زمان توزیع سبدهای غذایی به نیازمندان نیز گفت: توزیع سبدها از ابتدای ماه رمضان شروع می‌شود و اوج توزیع در شب‌های قدر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار