سواد سلامتی دانش آموزان باید افزایش پیدا کند

کاشان (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان گفت: سواد سلامتی و آگاهی بهداشتی دانش آموزان باید افزایش پیدا کند که رسیدن به این هدف با اجرای برنامه هایی مثل سفیران سلامت و مراقبان سلامت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مدارس پیگیری می شود.

کد مطلب: ۸۲۱۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
سواد سلامتی دانش آموزان باید افزایش پیدا کند

محمد رضا حکیمیان در گفت و گو با پانا اظهار کرد: اگر دانش آموزان ما همراه با آموزش رسمی، اطلاعاتی در مورد سبک زندگی و تغذیه سالم را یاد بگیرند، هم دوران تحصیل خود را با موفقیت طی می کنند و هم به عنوان شهروندانی سالم به سلامت جامعه کمک می کنند.

وی افزود: رشد تکنولوژی و پیشرفت های علمی در سالهای اخیر باعث بی تحرکی افراد به ویژه کودکان و نوجوانان جامعه شده که می تواند منجر به بیماری های مختلفی شود که هزینه های سنگین مادی و معنوی را به شهروندان و جامعه تحمیل می کند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان شرکت کننده در طرح سفیران سلامت مدرسه، آموزشهای عمومی در خصوص مراقبت از خود و حفظ سلامتی را فراگرفته و به همسالان و خانواده های خود آموزش می دهند، تا بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در جامعه توسعه پیدا کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ سلامت، یک هزار و 151 نفر از دانش آموزان در برنامه سفیران سلامت شرکت کردند که 788 نفر آنها در مدارس شهر و 363 نفر در مدارس روستایی تحصیل می کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: از مجموع دانش آموزانی که آموزش های طرح مراقبت سلامت و بهورز را طی کرده اند، 911 نفر دانش آموزان مدارس دخترانه و بقیه دانش آموزان مدارس پسران این شهرستان هستند.

حکیمیان تصریح کرد: مصرف بیش از حد مواد غذایی فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس و چربی سرخ شده و نمک و شکر، استرس و آلودگی محیط باعث شیوع بیماری در سن پایین می شود بنابراین باید استفاده از سبزی، میوه، آب، خشکبار، فعالیت بدنی و ورزش عادی در جامعه ترویج و فرهنگ سازی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار