آیین اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم/

پاشایی تاکید کرد: ضرورت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

تبریز (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توجه خاصی به این موضوع شده و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان جزو اولویت های اصلی این دولت بوده است.

کد مطلب: ۸۲۱۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی تاکید کرد: ضرورت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

جعفر پاشایی در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم مدرسه را تاثیرگذار ترین و گسترده ترین بستر برای مقابله و کنترل نارسایی های اجتماعی دانست.
وی افزود: دستگاه تعلیم و تربیت زیربنایی ترین نهاد تامین کننده سلامت جسمی و روحی افراد جامعه بوده و قطعا با اجرای برنامه های صحیح و منسجم خواهیم توانست بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه را برطرف نماییم.
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با تاکید بر اینکه حل معضلات اجتماعی نیازمند برنامه ریزی صحیح و بلند مدت است، اضافه کرد: ورود به این حوزه بدون برنامه ریزی سبب بروز نارسایی هایی جدید خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر آموزش و پرورش آذربایجان شرقی کوشیده با اجرای برنامه های متنوع، منظم و راهبردی فرهنگی در این راستا حرکت کند.
پاشایی مخاطب شناسی و شناسایی علایق آنان را یکی دیگر از راهکارهای مقابله با گسترش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان اعلام کرد و افزود: ما با تکیه به ابزار و امکانات قدیمی قادر به تربیت نسل جدید نخواهیم بود بلکه نیازمند استفاده از ابزارها و فناوری های نوین در این حوزه هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: امروز فضای مجازی ظرفیتی بسیار عظیم برای ارتباط با نوجوانان و جوانان بوده و می توان با بهره گیری از ظرفیت های آن با دانش آموزان ارتباط برقرار کرد.
وی با بیان اینکه دانش آموزان آذربایجان شرقی پاک ترین دانش آموز از نظر گرایش به مصرف مواد مخدر در سطح کشور هستند، افزود: کسب رتبه آخر کشوری در حوزه اعتیاد دانش آموزی را مدیون هماهنگی بین بخشی تمامی سازمانهای مربوطه و همراهی والدین هستیم و امروز کسب عنوان شهر بدون گدا و عاری از معتاد متجاهر در سایه این همکاری و همراهی به ثمر رسیده است.
پاشایی در بخش دیگری از سخنانش معلم را عنصر کلیدی تعلیم و تربیت خواند و با اشاره به الگوپذیری مستقیم دانش آموزان از معلمان و والدین خود گفت: معلمان همچنان جزو مورد اعتمادترین افراد جامعه به شمار می آیند لذا نباید از نقش خود غافل شوند.
وی در خاتمه با تاکید بر ضرورت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان بیان کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توجه خاصی به این موضوع شده و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان جزو اولویت های اصلی این دولت بوده است.

فردگرایی و انزواطلبی باعث پایین آمدن سن موادمخدر در کشور شده است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این آیین با بیان اینکه عوامل مختلفی سبب بروز آسیب های اجتماعی می شود، اظهار کرد: مداخلات محلی و مشارکت اجتماعی سبب کاهش این آسیبها می گردد.
بهروز مهدوی با اشاره به نقش بی بدیل آموزش و پرورش در تربیت نیروهای انسانی گفت: آموزش رفتارهای اجتماعی به مردم توسط نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، دانشگاه ها باید صورت پذیرد.
وی ادامه داد: 88 درصد دانش آموزان کل کشور هیچ نوع مواد مخدری مصرف نمی کنند و در این بین دانش آموزان استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل پایین ترین میزان مصرف مواد را در بین دانش آموزان کل کشور دارند.
مهدوی مصرف تفننی، اختلاف والدین، و عدم آگاهی را از مهمترین عوامل ابتلا دانش آموزان به مواد مخدر، سیگار، قلیان و مشربات الکی برشمرد و افزود: فردگرایی و انزواطلبی باعث پایین آمدن سن موادمخدر در کشور شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار