مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:هنر معلمی در قامت معلمان مدارس استثنایی  ترسیم می شود

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: معلمی هنر است و هنر معلمی در قامت معلمان مدارس استثنایی  ترسیم می شود.

کد مطلب: ۸۲۲۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:هنر معلمی در قامت معلمان مدارس استثنایی  ترسیم می شود

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بازدید از نمایشگاه و ژوژمان فعالیتهای دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه مدرسه علامه طباطبایی ناحیه 3 تبریز گفت: آموزش و پرورش استان علی رغم تمام محدودیت ها ی مالی، آموزش و پرورش استثنایی را در تمامی زمینه ها در اولویت قرار داده است.

وی افزود: معلمی هنر است و هنر معلمی در قامت معلمان مدارس استثنایی ترسیم می شود.

جعفر پاشایی با اشاره به خصوصیات این معلمین افزود: صبر و حوصله، هماهنگی ،یکدلی ،گشاده رویی و گشاده دلی باید از خصوصیات مدیران و معلمین آموزش استثنایی باشد که در استان ما به وفور یافت میشود.

وی در پایان از آغاز منسجم طرح سنجش دانش آموزان بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه توسعه ی پایدار هر جامعه نیازمند توانمند سازی زنان آن جامعه می باشد، گفت:دانایی و آگاهی کلید توسعه است.زنان در کنار مردان در عرصه های مختلف باید به فعالیت بپردازند تا توسعه پایدار محقق شود.

وی افزود: افزایش پوشش تحصیلی دختران، ارتقای وضعیت بهداشتی، آسیب شناسی،آموزش حقوق و تکالیف دانش آموزان از جمله طرحهایی است که در سال جاری به وقوع است.

مریم خوشبخت اذعان داشت:در راستای اجرای طرحهای فوق نیازمند توجه اصولی به عزت نفس و اعتماد به نفس دخترانی هستیم که باید آنان را درک کنیم و دختر بودنشان را ببینیم و رشد دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مربیان باید برای توانمند شدن در جهت پرورش دختران تلاش کنند زیرا که توانمند شدن یعنی همه ی آن چیزی که می توانیم و می خواهیم باشیم.

حجت السلام حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز نیز با حضور در جمع دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای این دانش آموزان، از برگزاری این نمایشگاه در تفرجگاه عون بن علی، پارک بانوان و فرهنگسرای الغدیر تبریز و... در جهت اشتغال زایی این دانش آموزان و آشنایی آنان با محیط کار خبر داد .

وی همچنین از تلاش شهرداری تبریز در راستای رفع موانع موجود برای بهینه سازی و تخصیص بودجه با ارائه لایحه در صحن شورا طبق ماده 16 برای سرویس ایاب و ذهاب این دانش آموزان سخن گفت و حمایت شهرداری تبریز را در این راستا اعلام کرد.

شایان ذکر است این مراسم با حضور فرجی مشاور بانوان سازمان استثنایی کشور و مهمانان وزارتی و سونیا اندیش عضو شورای شهر تبریز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار