معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان : بیش از 105 هزار نفر از دانش آموزان ابتدایی استان در جشنواره جابر بن حیان شرکت کردند

سنندج(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری، بیش از 105 هزار نفر از دانش آموزان استان در جشنواره جابر بن حیان شرکت کرده اند .

کد مطلب: ۸۲۱۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان :  بیش از 105 هزار نفر از دانش آموزان ابتدایی استان در جشنواره جابر بن حیان شرکت کردند

صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان صبح دیروز در آیین افتتاح نمایشگاه جابر بن حیان که در دبستان خسروی کردستانی ناحیه دو سنندج برگزار شد؛ گفت: در سال تحصیلی جاری تعداد 105 هزار دانش آموز یعنی 69 درصد کل دانش آموزان دوره ابتدایی استان با هدایت و راهنمایی 4 هزار و 562 معلم در این جشنواره شرکت کرده اند.

وی از رشد 9 درصدی شرکت دانش آموزان در جشنواره نسبت به سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان( جابربن حیان) در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری اجرا می گردد؛ گفت: در مرحله آموزشگاهی 105 هزار دانش آموز در قالب 35 هزار و 166پروژه فعالیت نمودند .

عبداللهی افزود: جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان ( جابربن حیان) یک رقابت سالم و هیجان علمی بین دانش آموزان دوره ابتدایی است که طی آن پروژه های علمی به صورت انفرادی یا گروهی با کمک معلمان طی چارچوب و فرایند مشخصی طراحی، ارائه و داوری می شوند.

وی ادامه داد: سه هزار و 416 پروژه در نمایشگاه های شهرستانی حضور یافته و پس از داوری پروژه ها، 62 پروژه به جشنواره استانی راه یافتند که در نهایت 4 پروژه به جشنواره کشوری این مسابقات راه خواهند یافت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه جشنواره جابربن حیان سنگ بنای پژوهش دانش آموزی است؛ نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در دانش آموزان، تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق به نوآوری، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان، پرورش تفکر خلاق و حل مسئله، آشنا کردن دانش آموزان با روش های علمی، و تقویت مهارت های کار گروهی و همکاری با دیگران را از اهداف جشنواره نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار