نمایشگاه استانی جشنواره جابربن حیان در سنندج افتتاح شد

سنندج (پانا) - باحضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نمایشگاه مرحله استانی هشتمین جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی با عنوان جابربن حیان در سنندج افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۲۱۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه استانی جشنواره جابربن حیان در سنندج افتتاح شد

صبح دیروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، معلمان، دانش آموزان و دست اندرکاران امر، نمایشگاه مرحله استانی هشتمین جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی با عنوان جابربن حیان در دبستان خسروی کردستانی ناحیه دو سنندج افتتاح شد .

قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با تقدیر و تشکر از بانیان و دست اندرکاران جشنواره جابربن حیان و همچنین دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره گفت: دانش آموزان در خلق این آثار نقش اصلی را ایفا کرده اند.

وی با بیان اینکه جشنواره جابربن حیان در راستای ارتقا و توسعه تفکر، پژوهش و تحقیق در مدارس دوره ابتدایی برگزار می شود؛ گفت: بیش از 35 هزار طرح در مرحله آموزشگاهی جشنواره مورد تایید قرار گرفته و بیش از 65 درصد دانش آموزان ابتدایی استان نیز وارد عرصه اختراع شده اند.

قربانی افزود: پس از داوری پروژه ها در مرحله شهرستانی، 62 پروژه به جشنواره استانی راه یافتند که در نهایت چهار طرح به مرحله کشوری ارسال خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره به عنوان دانشمندان کوچک امروز نام برد و ابراز امیدواری کرد که همچون سنوات گذشته طرح های دانش آموزان استان به عنوان طرح برتر کشور انتخاب شوند.

عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان ( جابربن حیان) در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری اجرا می گردد؛ گفت: در مرحله آموزشگاهی 105 هزار دانش آموز در قالب 35 هزار و 166پروژه فعالیت نمودند .

در ادامه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، نمایشگاه جشنواره جابربن حیان افتتاح شد و مسئولین ضمن آشنایی با پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی، در مورد پروژه دست ساخت دانش آموزان با آنان به گفتگو پرداختند .

گفتنی است در این نمایشگاه آثار و دست ساخته دانش آموزان دوره ابتدایی استان در قالب آزمایش، طراحی و ساخت، جمع آوری و طبقه بندی و نمایش علمی در دبستان خسروی کردستانی ناحیه دو سنندج در معرض دید قرار گرفته است و آماده بازدید دانش آموزان و علاقه مندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار