استاندار قزوین تاکید کرد:

دستیابی به دانش روز؛راهکار رسیدن به توسعه پایدار

قزوین (پانا) - استاندار قزوین همایش کاربران چشمه‌ی نور ایران بیان داشت: راهکار رسیدن به توسعه پایدار دستیابی به دانش روز می باشد و در این راستا باید توانمندی ها را در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تقویت کرد.

کد مطلب: ۸۲۱۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
دستیابی به دانش روز؛راهکار رسیدن به توسعه پایدار

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،عبدالمحمد زاهدی" در همایش«کاربران چشمه‌ی نور ایران»اظهار داشت: امروز برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند دستیابی به دانش روز هستیم وگرنه برای توانایی در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی درجا خواهیم زد.
وی گفت: برای دستیابی به آینده‌ای مطمئن نیازمند بسط و گسترش تحقیق و پژوهش‌های علمی در کشور هستیم.
زاهدی با اشاره به طرح چشمه نور در قزوین عنوان کرد: این طرح حاصل تلاش‌ها و فعالیت‌های بسیار در سطح کشور و استان است که می‌تواند قزوین را به مرکز علمی و تحقیقاتی در سطح کشور تبدیل کند.
استاندار تاکید کرد: استان قزوین ازنظر شرایط جغرافیایی، نیروی انسانی زبده، موقعیت استراتژیک وضعیت لازم را برای تبدیل‌شدن به قطب علمی و تحقیقاتی شدن کشور را دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح شتابگر ملی بهترین فرصت برای پرش از سکوهای علمی است زیرا در تمام زمینه های علمی کاربرد داشته و علاوه بر رفع نیازهای داخل و منطقه، می تواند پاسخگوی مسایل علمی روز دنیا هم باشد.
دهمین همایش کاربران چشمه‌ی نور ایران در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار می‌شود.

گفتنی است در این همایش واپسین دستاوردهای پژوهشگران ایرانی و بین‌المللی در زمینه‌ کاربردهای تابش سنکروترونی در علوم پایه، مهندسی و پزشکی ارائه‌ خواهد شد و فرصتی مناسب برای آشنایی و گفتگو میان کاربران باتجربه چشمه‌های نور سنکروترونی و پژوهشگران و کاربران بالقوه‌ در کشور خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار