استاندار اردبیل: رشته‌های «گردشگری» در دانشگاه‌های اردبیل راه‌اندازی شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و تاریخی استان اردبیل، نیازمند راه‌اندازی رشته‌های گردشگری برای آموزش تمامی صنوف در دانشگاه‌های استان هستیم.

کد مطلب: ۸۲۱۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار اردبیل:  رشته‌های «گردشگری» در دانشگاه‌های اردبیل راه‌اندازی شود

اکبر بهنام‌جو اظهار کرد: یکی از مهمترین قابلیت‌های موجود در استان اردبیل، برخورداری از مواهب طبیع، تاریخی و فرهنگی در کنار شرایط اقلیمی خاص بوده که این استان را به یک منطقه گردشگرپذیر تبدیل کرده است.

وی افزود: از چنین مواهب و نعمت‌های خدادادی باید به بهترین شکل ممکن سود جست تا با افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی و تلاش برای معرفی هر چه بیشتر منطقه، زمینه رونق اقتصادی استان و کارآفرینی جوانان مهیا شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه نیازمند راه‌اندازی رشته‌های گردشگری برای آموزش تمامی صنوف در دانشگاه‌های استان هستیم، ادامه داد: افزایش مهارت‌ها و دانش‌های لازم برای برخورد با گردشگران و مسافران داخلی و خارجی و برخورداری از اطلاعات علمی لازم برای تمامی مشاغل مرتبط با این حوزه ضروری است.

بهنام‌جو با اشاره به ضرورت تلاش همگانی برای عمل به تعهد ایجاد ۲۰ هزار شغل در استان اردبیل، بیان کرد: پیش از این در جذب اعتبارات ملی و استانی در اردبیل به شکل مناسبی عمل نشده بود و امیدواریم در ادامه با جذب اعتبارات لازم و عقد تفاهم‌نامه‌های مورد نظر در راستای اشتغال جوانان و کارآفرینی گام‌های مهم و سازنده‌ای برداریم.

وی ادامه داد: تلاش برای کارآفرینی جوانان یک وظیفه عمومی و فرابخشی بوده و تمامی دستگاه‌های اجرایی علاوه بر توجه به سیاست‌های مهم موجود در دستگاه‌های خود، باید در مسیر کارافرینی واشتغال نیز گام بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار