جلیلی: خروج از برجام نشانه اضمحلال آمریکا است

تهران (پانا) - عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در دولت دهم گفت : بنا به اعتراف کشورهای غربی حاضر در مذاکرات هسته ای ، خروج آمریکا از برجام ، نشانه اضحملال و از هم گیسختگی این کشور و متحدانش است.

کد مطلب: ۸۲۱۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
جلیلی: خروج از برجام نشانه اضمحلال آمریکا است

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی روز یکشنبه در جشنواره طرح ملی بسیج در تهران افزود: طرف های مقابل ایران در توافق هسته ای که دچار اضمحلال هستند نمی توانند برای ایران که به اعتراف خود آنها به تمامی تعهدات خود پایبنده بوده ، تصمیم بگیرند و باید در برابر ملت ایران پاسخ گو باشند.

وی با اشاره به سخنان ترامپ و تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : حماقت های ترامپ ناقوس اضمحلال رژیم آمریکا را به صدا در آورد و این رژیم که رییس دولت آمریکا بر ضعف آن اعتراف می کند نمی تواند در برابر انقلاب اسلامی ایران بایستد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مسائل هسته ای و فرجام برجام در پی پیمان شکنی آمریکا، گفت : ترامپ دو سال پیش در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری کتابی را با عنوان آمریکای افلیج منتشر و به ناتوانی این رژیم اذعان کرد و اکنون همان فرد رفتاری قلدرمابانه دارد.

جلیلی خاطرنشان کرد : جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته نه تنها بدون آمریکا بلکه در برابر زورگویی های آن مبارزه کرد و ملت ما به تنهایی توانسته ضمن مبارزه با آمریکا به پیشرفت خود ادامه دهد و امروز نیز با اعتقاد به خدا و پیروی از رهبری مقتدر همانند گذشته مقابل تمام زورگویی های آنها خواهد ایستاد و با قدرت به مسیر پیشرفت خود ادامه می دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : اروپایی ها می دانند که امروز تفکری که می گوید اگر 'تعامل سازنده با جهان ' در حال شکل گیری است این تعامل به واسطه چند کشور زورگوی غربی نیست و اتفاقا این ارتباط با نادیده گرفتن قدرت های زورگو میسر خواهد شد.

وی با تاکید براینکه ملت ایران امروز یک ملت موفق در تمام زمینه ها است ، گفت : دشمنان نگران موفقیت های مردم ایران هستند و ایران مصداق شجره طیبه است که با سابقه ۴۰ ساله این انقلاب به درخت تنومندی تبدیل شده است و روز به روز با قدرت و قوت مستحکم تر نیز می شود.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی گفت: مردم و کشور با فرهنگ بسیجی موفق خواهند شد و دانشمندان هسته ای ما نیز با همین فرهنگ موفقیت هایی در عرصه های مختلف کسب کردند وانشالله این تهدید نیز به یک فرصت تبدیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار