بهترین عبادت خدمت به مردم و محرومین است

رشت(پانا)-مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اهمیت خدمت به محرومین، گفت: بنابر سفارش ائمه اطهار(ع)،بهترین عبادت خدمت به مردم و محرومین است.

کد مطلب: ۸۲۱۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
بهترین عبادت خدمت به مردم و محرومین است

حجت‌الاسلام جمال یاری در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان گیلان ضمن قدردانی از فعالیت‌های کمیته امداد با عنوان اینکه خدمت به مردم و بندگان خدا نزد خداوند دارای اجر و پاداش عظیمی است، اظهار کرد: یکی از سنت‌های خوب ائمه معصومین(ع)خدمت رسانی به مردم و به افراد نیازمند بود،بنابراین باید این سنت حسنه را با قدرت در جامعه اجرا کرد تا نور امید به جامعه برگردد .

وی تصریح کرد:مسئولین و مدیران مرتبط باید تلاش کنند که همه اقشار کشور به شکل عزت‌مندانه‌ای زندگی کنند و لازمه این امر نیز تکریم آنها است؛نباید فراموش کنیم کارآفرینی از جمله لوازم این عزت بخشی در جامعه بوده و بهتر است بدانیم در دین اسلام اولین کارآفرین خود پیامبر(ص) بودند .

حجت‌الاسلام یاری با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع)که فرمود «بهترین مردم کسی است که بیشترین خیر و نفع را برای مردم داشته باشد»،متذکر شد:خدمت به مردم مطابق روایات و احادیث،از زیباترین و با فضیلت ترین کارها نزد خداوند محسوب میشود.

وی تاکید کرد:همه ما باید کاری کنیم که جامعه ما از وابستگی به وارستگی برسد و این مساله در اقتصاد مقاومتی نیز لحاظ شده، از دیگر سوی فلسفه تشکیل کمیته امداد نیز تنها کمک نبود، بلکه به دنبال توانمندسازی و خودکفاکردن قشر محروم جامعه بود .

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تعامل و همکاری دستگاه‌‌های فرهنگی را عامل پیشرفت و توسعه استان گیلان در حوزه فرهنگی دانست و یادآور شد:کارآفرینی در نهاد دین ما است،زیرا ائمه(ع)نیز سعی می‌کردند که با تشویق مسلمانان و شیعیان آنها را به کار و تلاش تشویق از خمودگی و عزلت نشینی دور کنند .

خدمت رسانی به محرومان یکی از پرفضیلت‌ترین کارهااسلام است

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان نیز در این دیدار از خدمت رسانی به محرومان به‌عنوان یکی از پرفضیلت ترین کارها در دین اسلام یاد کرد و گفت:این توفیقی است که از جانب خداوند متعال نصیب امدادگران کمیته امداد شده که می توانند در جهت حل مشکل محرومان و یتیمان گام بردارند و در برخی موارد هم در همین خدمت رسانی ها،آزمایش الهی نیز انجام می‌شود .

وی با اشاره به این که تاسیس این نهاد انقلابی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)براساس آموزه های دینی یعنی کمک و دستگیری از محرومان شکل گرفته است،مطرح کرد:تاسیس این نهاد یک ضرورت اجتماعی برای حمایت از افراد نیازمند بوده است .

علیرضا محمدی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و لزوم کمک رسانی به نیازمندان، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام(ره) علاوه بر حمایت نیازمندان و محرومیت زدایی، حمایت از خودکفایی مددجویان را نیز در اولویت برنامه های خود قرار داده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار