وزیر آموزش‌و‌پرورش: منتظریم قوه قضائیه متخلفان صندوق ذخیره فرهنگیان را به بازگرداندن بیت‌المال وادار کند

سود صندوق ذخیره ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود

تهران (پانا) - سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در حاشیه حضور در محل برگزاری مرحله دوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در جمع خبرنگاران درباره نتیجه جلسه اخیر هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان و میانگین سودآوری اقتصادی صندوق و میزان سود توزیعی در میان فرهنگیان سخن گفت. وی همچنین اظهار امیدواری کرد که قوه قضائیه با رسیدگی‌های خود متخلفان صندوق ذخیره فرهنگیان را به رد مال به صاحبانش اجبار کند.

کد مطلب: ۸۲۱۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش‌و‌پرورش: منتظریم قوه قضائیه متخلفان صندوق ذخیره فرهنگیان را به بازگرداندن بیت‌المال وادار کند

بطحایی درباره میزان سودآوری این صندوق به خبرنگاران گفت: گزارش حسابرسی سال مالی قبل هنوز به تصویب نرسیده است که بتوانم بر اساس آن سود امسال را اعلام کنم اما تلاش می‌کنیم گزارش هرچه زودتر آماده شود و برآورد صورت‌های مالی به تصویب هیات امنا برسد و میزان سود توزیعی میان فرهنگیان مشخص شود.

وی ادامه داد: بر اساس اولین برآورد صورت‌گرفته این سود حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که البته ابهاماتی وجود داشت و امیدواریم ظرف یک ماه آینده میزان سود توزیعی مشخص شود.

بطحایی با بیان اینکه در سال‌های مختلف میانگین سود صندوق ذخیره بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: اما سود امسال صندوق حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

بطحایی درباره بخشنامه کسر پنج درصد حق عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بخشنامه کسر ۵ درصد به جهت افزایش توان سرمایه گذاری صندوق وضع و اجرا می‌شود. البته کاهش این سهم کاملا اختیاری است و معلمانی که تقاضای افزایش سرمایه‌گذاری در صندوق دارند، می‌توانند این کار را انجام دهند. اما کسانی که مایل به این کار نباشند، پنج درصد کسر نخواهد شد و همان سه درصد از حقوقشان کم می‌شود.

وی ادامه داد: عضویت بازنشستگان نیز بر اساس بخشنامه صندوق قابل استمرار است منتها بر اساس قانون، دولت سهمی به بازنشستگان پرداخت نخواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا صندوق از عقد قرارداد با شرکت‌های خصوصی منع شده است یا خیر ؟ عنوان کرد: منعی وجود ندارد و صندوق ذخیره یک شرکت غیردولتی است و می‌تواند با رویه پیش‌بینی‌شده در قانون تجارت با هر شرکت دارای صلاحیت مشارکت کند و قرارداد ببندد و پیش از این هم اینگونه بوده است.

بطحایی ادامه داد: صندوق ذخیره به عنوان یک بنگاه اقتصادی موظف است در جایی سرمایه‌گذاری کند که سودآوری بیشتری داشته باشد. اگر صندوق بنا به ملاحظاتی با شرکتی با سودآوری پایین‌تر قراردادی بست خلاف قانون عمل کرده است و مدیران وقت متخلف خواهند بود.

بطحایی درباره ارسال گزارش تحقیق و تفحص صندوق ذخیره به قوه قضائیه نیز گفت: منتظریم قوه قضائیه با پیگیری‌هایی که انجام خواهد داد موارد تخلف را مشخص و متخلفین را وادار کند که حقوق بیت‌المال را به اعضا برگردانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار