اختتامیه همایش ملی دارالولایه سیستان در زابل

زاهدان(پانا)- همایش ملی پیشرفت پایدار، رهیافت تاریخ، فرهنگ و تمدن دارالوایه سیستان در دانشگاه زابل به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۸۲۱۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه همایش ملی دارالولایه سیستان در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، جانشین دانشگاه امام حسین (ع) در این مراسم گفت: سیستان و بلوچستان با مردمی قانع و صبور ، مورد بی مهری قرار گرفته است که لازم است بیشتر به این استان توجه کرد.

سردار شعبانی با بیان اینکه نقش ژئوپلتیک جغرافیای سیستان و بلوچستان در کشور سرآمد است، افزود: یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان این است که مطالعات منظم و سند جامع و راهبردی ندارد.

وی تاکید کرد: برای نجات منطقه سیستان از شرایط خشکسالی فعلی، به یک اراده ملی نیاز است.

جانشین دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به فرصت استفاده از مرز در این منطقه گفت: مرز می تواند برای این منطقه نعمتی برای توسعه باشد در حالیکه امروز از این فرصت برای مردم استفاده نشده است.

سردار شعبانی با تاکید بر اینکه سپاه برای رفع مشکلات در کنار مردم این منطقه است، ادامه داد: از انرژی های تجدید پذیر در این منطقه باید استفاده بهینه کرد تا بخشی از مشکلات این منطقه برطرف شود.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان هم در این همایش گفت: گذشته سیستان با اکنون قابل قیاس نیست و در شرایط فعلی جوانان این منطقه شغل مناسبی ندارند.

سردار ناظری با انتقاد از بی مهری چندین ساله مسئولین به این منطقه اظهار داشت: هم اکنون دام و طیور مردم منطقه سیستان که تنها راه درآمد زندگیشان است، به علت خشکسالی به هراج گذاشته شده است.

وی گفت: سپاه پاسدارن ۴۰ هزار هکتار از باغات انگور یاقوتی را در سال های اخیر در سیستان احیا کرده اما امسال این باغات خشکیده است.

همایش ملی پیشرفت پایدار، رهیافت تاریخ، فرهنگ و تمدن دارالوایه سیستان از روز پنجشنبه در زاهدان آغاز به کار کرد و در دانشگاه زابل به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار