معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور :

دولت 665 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 4 و 6 درصد برای اشتغال روستاییان و عشایر استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده است

زاهدان(پانا)- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: دولت با هدف پایداری جمعیت روستایی و اشتغال روستاییان 665 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 4 و 6 درصد و 65 میلیارد تومان با کارمزد 8 درصد برای اشتغال روستاییان و عشایر استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.

کد مطلب: ۸۲۱۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دولت 665 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 4 و 6 درصد برای اشتغال روستاییان و عشایر استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده است

به گزارش روابط عمومی استانداری سید ابوالفضل رضوی در نشست تخصصی «منتخبین کارآفرینی حوزه روستایی استان» که به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در صورتی که این میزان تسهیلات جذب و اشتغال مد نظر تامین شود؛ دولت آمادگی افزایش مبالغ اعلام شده را نیز دارد.
وی از پرداخت تسهیلات به کارآفرینان در روستاها و مناطق عشایری تا سقف 30 میلیون تومان بدون ضامن و وثیقه خبرداد و افزود: دریافت کنندگان تسهیلات تا سقف 30 میلیون تومان می توانند به صورت زنجیره ای ضامن یکدیگر شوند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: کلیه واحدهای کارآفرین روستایی تا ۵ سال و روستاهای مناطق محروم نیز تا ده سال از پرداخت مالیات معاف می باشند.
رضوی با توجه به مباحث مطرح شده از سوی کارآفرینان؛ بروکراسی پیچیده اداری را یکی از مشکلات پیش روی آنان عنوان کرد و افزود: با بانکهای عامل و یا دستگاههایی که برای اشتغال پایدار روستایی مشکلاتی را ایجاد کنند برخورد جدی صورت خواهد گرفت و خواستار پیگیری جدی مسئولان استانی در این زمینه شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دولت برای اولین بار تسهیلات 4 تا 6 درصدی با وثیقه خانه و ملک روستایی و حتی خود محل اجرای پروژه برای روستاییان در نظر گرفته است.
به گفته این مسئول کارمزد وام در روستاهای مرزی چهار درصد و در روستاهای غیرمرزی شش درصد خواهد بود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: توسعه اشتغال دانش بنیان و حمایت از این گونه طرحها در روستاها را در دستورکار قرار داده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار