وزیر کشور در همایش بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در قم:

مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید تبدیل به باورها و عقاید مردم شود/ مردم عنصر اصلی قدرت ساز جمهوری اسلامی ایران هستند/ متهم کردن آمریکا به بدعهدی توسط اروپا قدرت نمایی ایران است

قم (پانا)- وزیر کشور در همایش بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در قم گفت: اعتنای ما بعد از لطف خداوند و رهبری، مردم هستند؛ آنان عنصر قدرت ساز ایران می باشند و عنصر اصلی در پای کار بودن مردم، رضایتمندی آنان است.

کد مطلب: ۸۲۰۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید تبدیل به باورها و عقاید مردم شود/ مردم عنصر اصلی قدرت ساز جمهوری اسلامی ایران هستند/ متهم کردن آمریکا به بدعهدی توسط اروپا قدرت نمایی ایران است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در همایش بزرگ مبلغان ماه رمضان درقم در سخنانی اظهارداشت: هر که فکر کند رابطه بین الملل مبتنی بر اعتماد صددرصدی به ویژه با کسانی که منافعشان و امنیتشان آلوده به سیاست های تزویر و توطئه است، حتما اشتباه می کند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با نوع نگرش و ادعایی که دردنیا کرده، خود به خود برخی را تحریک و در مقابل ما وادار به مقاومت یا تهاجم می کند، ادعای ما این است که می خواهیم استقلال داشته و با دین خود زندگی کنیم و باج نمی دهیم.
وزیر کشور با اشاره به این که بدعهدی آمریکا در برجام برای ما پیروزی است، گفت: تمام کشورهای اروپایی دراین رابطه بیانیه صادر کرده و حق را با ایران دانسته و آمریکا را به بدعهدی متهم کردند که این یک قدرت نمایی برای جمهوری اسلامی است.
رحمانی فضلی با بیان این که بعد از انقلاب اسلامی فراز و فرودهای زیادی داشتیم و با تحریم، جنگ و فشارهای اقتصادی مواجه بودیم، اضافه کرد: شرایطی که امروز ایران در آن واقع شده انصافا شرایطی است که در اوج تقابل قرار گرفته، زیرا ما هم در اوج قدرت قرار گرفته ایم.
وی ادامه داد: امروز موقعیت، قدرت نظامی، آگاهی از منافع ملی، تجربه مدیران و نفوذ ما در منطقه و دل ها، همکاری با دولت های منطقه و ارتباط با قدرت های جهانی قابل مقایسه با اول انقلاب نیست.
وزیر کشور با بیان این که مسیری که انتخاب کرده ایم مسیر آزادگی و روی پای خود ایستادن است، اضافه کرد: افتخارمان این است که استقلال و آزادی داریم، گام به گام از سیاست ها دفاع کرده و می کنیم، اما بدانیم در عرصه بین المللی و جهانی نیاز به همراه کردن دیگر کشورها و اتمام حجت کردن داریم.
رحمانی فضلی تصریح کرد: دشمنان قصد رواج ایران هراسی را در دنیا دارند، می خواهند اگر علیه ما کاری می کنند همه دنیا از آن ها حمایت نمایند، پس باید با زرنگی و سیاست بتوانیم مقابله کنیم.
وی با بیان این که یقین بدانیم تمام طراحی ها و برنامه ریزی آنها این است که در داخل ما انشقاق و اختلاف ایجاد کنند، گفت: آن ها به این جمع بندی رسیده اند که امکان مقابله از خارج با ایران را ندارند، جمهوری اسلامی قدرتی نیست که برای آن ها امکان تجربه کردن باشد.
وزیر کشور افزود: به ادعای آنها این ایران است که در آنجا(سوریه) مقاومت می کند، اما در واقع ایران به تقاضای دولت ها کمک های سیاسی، مستشاری، دارویی و غذایی می کند، قدرت جمهوری اسلامی در چارچوب مرزهای خود تعریف شده است.
رحمانی فضلی با اشاره به این که قدرت داخلی ما مبتنی بر ۲ امر است، تاکید کرد: امر نخست وحدت و انسجام داخلی است، عاملی که موجب پیروزی و تداوم انقلاب بوده و موجب ماندگاری انقلاب خواهد بود. به هر دلیلی اگر در کشور انسجام و وحدت را از دست بدهیم، زمینه های ایجاد اختلاف و افتراق در همه زمینه ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: امر دوم این است که عمود خیمه ولایت و رهبری را به عنوان عنصر وحدت بخش و انسجام بخش کشور در نظر، فکر و عمل قبول کنیم؛ هر گروه سیاسی و اجتماعی که تصور کند بدون این محور می تواند وحدت ایجاد کند و خودش عنصر وحدت شود، صد درصد به خطا رفته است.
وزیر کشور گفت: رهبری داریم که از نظر تجربه شخصی در سیاست، تدبیر، تجربه های اجرایی، شجاعت، جرات، جسارت، قدرت، تحلیل و جمع بندی، رهبری و راهبری کشور هیچ کس قابل مقایسه با ایشان نیست.
رحمانی فضلی ادامه داد: هیچ شعار و صحبتی برخلاف صحبت های ایشان نباید در جامعه مطرح شود، معظم له به زبان ساده و روان صحبت می کنند و دستور می دهند و لازم نیست عده ای بیشتر از بقیه بفهمند، لازم است دل ها را هماهنگ کنید.
وی تاکید کرد: اعتنای ما نه به کشورهای دیگر نیست ، اعتنای ما بعد از لطف خداوند و رهبری، مردم هستند؛ آنان عنصر قدرت ساز ایران می باشند و عنصر اصلی در پای کار بودن مردم، رضایتمندی آنان است.
وزیر کشور با بیان این که در حوزه اقتصادی باید قدرتمند شویم، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی همه زیرساخت ها و امکانات را از بین برده و اکنون نیز که کشور روی پای خود ایستاده، ضعف هایی داریم.
رحمانی فضلی با اشاره به این که بیش از ۶ سال است که محور سخنان رهبر معظم انقلاب اقتصادی است، افزود: این کشور را باید با کمک مردم در حوزه اقتصادی اداره کرد، البته ضعف های ساختاری، قوانین و مدیریتی در مسیر باید شناخته و حل شود.
وی تاکید کرد: باید عاقلانه، منطقی و علمی به مساله نگاه کنیم و گرایش های سیاسی را کنار بگذاریم.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آسیب های اجتماعی جهانی است، گفت: در ۱۶ سال اخیر، چهار هزار و ۸۰۰ درصد تولید مواد مخدر و تعداد معتادان در دنیا ۲۵ درصد افزایش یافته و مواد مخدر صنعتی نیز به بیش از ۷۰۰ نوع تنوع پیدا کرده است.
رحمانی فضلی با بیان این که تبلیغات و مصرف مواد مخدر در برخی کشورها آزاد است، ادامه داد: ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار تجارت مواد مخدر صورت می گیرد و سن اعتیاد نیز در حال کاهش به سمت جوانی و نوجوانی است و رشد اعتیاد بین بانوان نیز افزایش یافته است.
وی با اشاره به این که شبکه های تروریسم پشتیبان مواد مخدر هستند، بیان کرد: داعش و القاعده برای کمک به رشد تروریسم در حوزه های مواد مخدر ورود پیدا کرده اند.
وزیر کشور گفت: مبارزه با مواد مخدر جزو اولویت های اصلی و مهم کشور و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است؛ ۵۴ درصد طلاق ها و ۴۸ درصد زندانی ها مرتبط با موضوع مواد مخدر هستند.
وی با اشاره به این که سالانه بیش از ۳ هزار معتاد فوت می کنند، گفت: از میان دو میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در کشور، ۵۰ درصد متاهل هستند که اگر هر کدام ۲ فرزند داشته باشند، یعنی ۲ میلیون نفر در صف آسیب های اجتماعی قرا گرفته اند.
رحمانی فضلی اظهار داشت: سال گذشته ۸۷۰ هزار معتاد در کشور درمان شدند و معتقدیم ۱۰ تا ۱۵ درصد از آن ها سالم می مانند.
وی تاکید کرد: اولین و مهمترین مسئله این است که آسیب های اجتماعی را باید اجتماعی کنیم یعنی همه مردم را باید پای کار بیاوریم لذا با ایجاد یک ستاد و اینکه دولت در این مسیر به تنهایی بتواند کار را انجام دهد انتظار درستی نیست بلکه دولت باید زمینه‌ساز و تسهیل کننده راه باشد و این موضوعات اجتماعی با کمک و حضور مردم حل شود.
وزیر کشور گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید تبدیل به باورها و عقاید مردم شود و بهترین ظرفیت برای تحقق این امر استفاده از ظرفیت دینی و اعتقادی و اخلاقی است، وظیفه علما و روحانیت تبلیغ دین است بنابراین در پای منبر ها بیشتر مسائل اجتماعی پرداخته شود زیرا انجام اینکار چه بسا به مرور بتواند موجب کاهش آسیب های اجتماعی شود. اجتماعی کردن یعنی استفاده از ظرفیت اخلاقی و دینی و شما مبلغان می‌توانید در این زمینه بسیار کار کنید و سعی کنید این فعالیت‌ها و تبلیغات را در اجتماعی کردن مقابله با آسیب‌های اجتماعی تبدیل به یک جریان شود.
وی در ادامه به مطالبات نسل جوان اشاره و بیان کرد: امروز با جریان هایی در خارج که در درون کشور ورود کرده اند، مواجه هستیم که با کتاب، فیلم و مقاله روز جوانان به گونه ای کار می کنند که دیکتاتوری و وابستگی و زشتی نظام شاهنشاهی را به ارزش تبدیل نمایند.
وی اضافه کرد: مطالبات نسل جوان مساله ای است که مفقود مانده است، چون فهم درستی از این نسل نداریم، ارتباط درست و منطقی نمی توانیم برقرار کنیم، بنابراین نمی توانیم تعامل، همکاری و تاثیرگذاری بر آن ها داشته باشیم.
رحمانی فضلی تاکید کرد: تا زمانی که با شرایط و ارزش های اجتماعی نسل جدید آشنا نشویم نمی توانیم در سلیقه و نوع رفتار آن ها تاثیر بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار