معاون استاندار خراسان رضوی: پیشکسوتان آموزش و پرورش ذخایر دانشی نظام تعلیم و تربیت هستند

مشهد(پانا) - با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هشتمین همایش سفیران آفتاب ویژه تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۰۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون استاندار خراسان رضوی: پیشکسوتان آموزش و پرورش ذخایر دانشی نظام تعلیم و تربیت هستند

سید جواد حسینی در این نشست گفت: بازنسشتگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش ذخایر دانشی نظام تعلیم و تربیت هستند.
معاون استاندار با بیان منابع انسانی عامل اصلی تحول در جامعه است اظهار داشت: بانک جهانی سرمایه‌های جامعه را به شش دسته سرمایه‌های مادی، مالی، فرهنگی، طبیعی، اجتماعی و انسانی تقسیم می کند و منابع انسانی در صورتی موجب تحول اساسی در جامعه می شود که تبدیل به سرمایه انسانی شود.
وی افزود: امروز در تجربه جهانی و در کشورهای توسعه یافته 68درصد منابع مبتنی بر نیروی انسانی است و 32 درصد دیگر منابع فیزیکی و طبیعی است.
وی تصریح کرد:منابع انسانی را آموزش و پرورش تبدیل به سرمایه انسانی می کند و معلمین به وجود آورنده این سرمایه انسانی هستند.
حسینی با بیان اینکه معلم زمانی می تواند منابع انسانی را به سرمایه انسانی تبدیل کند که دارای انگیزش و تمایل برای کار خویش باشد اظهار داشت: داشتن صلاحیت های معلمی و کسب مستمر این صلاحیت ها و ارتقای منزلت و مرتبت معلمان در جامعه نیز می تواند به تولید سرمایه های انسانی توسط معلمان منجر شود.
وی افزود: معلیمن زمانی می توانند منابع انسانی را به سرمایه انسانی تبدیل کنند که از مدیریت دانش بیشترین بهره را ببرند و بازنشستگان و پیشکسوتان ذخایر دانشی و مدیریتی نظام تعلیم و تربیت هستند.
معاون استاندار با بیان اینکه طرح گنجینه مدیریتی استان و استفاده از تجربیات بازنشستگان به عنوان گنجینه های مدیریتی بهتر است در آموزش و پرورش تداوم یابد اظهار داشت:از تجربیان بازنشستگان می تواند به عنوان راهنمایان بالینی چند مدرسه درراستای انتقال تجربیان به مدارس و تجربه گردانی به خوبی استفاده نمود.
وی افزود: استان خراسان رضوی استانی پیشرو در مشارکت است و پیشکسوتان می توانند به عنوان مدرسه داران و مدرسه یاران به کمک مدارس غیر دولتی و طرح خرید خدمات آموزشی بیایند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار