بازنشستگان سفیران هدایت و رستگاری جامعه هستند

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش سفیرا آفتاب به مناسبت تجلیل از معلمان بازنشسته و پیشکسوت گفت: بازنشستگان سفیران هدایت و رستگاری جامعه هستند.

کد مطلب: ۸۲۰۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
بازنشستگان سفیران هدایت و رستگاری جامعه هستند

قاسم علی خدابنده در این مراسم اظهار کرد: بازنشستگان سفیران رستگاری و هدایت جامعه هستید و سفیران فرهنگی مختلفی را تربیت کردید. ما معتقدیم کار در دستگاه تعلیم و تربیت عبادت است، بنابراین آرزوی قبولی عبادات شما عزیزان و همچنین آرزوی سربلندی شما را در ادامه راه داریم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت رکن اساسی توسعه پایدار هر جامعه است گفت: معلم اصلی ترین رکن دستگاه تعلیم و تربیت است و پاسداشت معلمی یک وظیفه است به ویژه پاسداشت بازنشستگان و پیشکسوتان، این عزیزان گنجینه های ارزشمندی هستند که اگر از آنها استفاده شود طی کردن مسیر پیشرفت سریعتر و راحت تر خواهد بود.

خدابنده ادامه داد: توسعه فقط با جذب سرمایه و تنها با چند نو آوری اتفاق نمی افتد. ما در حوزه انباشت و نگه داری سرمایه و تجارب خوب عمل نکردیم و دچار یک جامعه کوتاه مدت شده ایم. یک جامعه کلنگی که در هر دوره ای به تجارب گذشته توجه ای نمی شود. در جامعه کوتاه مدت به دستاورد های گذشته توجهی نمی شود و تداوم ندارد و در فاصله کوتاه مدت نیز دچار تغییرات اساسی می شود.

وی افزود: در جامعه ای که تغییرات زیاد است . تغییرات بنیادی و اساسی نیست و صرفا نمایشی است. برای توسعه سریع و راحت باید دستاورد ها و ساخته های گذشتگان را حفظ و ارتقا بخشیم.

وی گفت: آموزش و پرورش برای بهره گیری از تجربیات شما بسترهای فراهمی دارد که مدارس غیر دولتی و اموزشگاه های علمی آزاد، خرید خدمات آموزشی عرصه هایی است که می شود از تجارب شما بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار