سرپرست مجموعه سعدآباد:مکتب میرعماد نشانه ای مکتوب از هویت اصیل ایرانی است

تهران (پانا) -  سرپرست مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد مکتب نستعلیق میرعماد را یکی از نشانه های مکتوب هویت اصیل ایرانی قلمداد کرد.

کد مطلب: ۸۲۰۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست مجموعه سعدآباد:مکتب میرعماد نشانه ای مکتوب از هویت اصیل ایرانی است

کیا پارسا سرپرست مجموعه سعدآباد در آئین رونمایی از ثبت ملی مکتب نستعلیق امیرعماد الحسنی که امروز شنبه 22 اردیبهشت 97 در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد اظهار کرد: مکتب نستعلیق میرعماد نشانه ای مکتوب از هویت اصیل ایرانی است و مروجان فرهنگ و هنر در هر زمانی توانسته اند مکتب میرعماد را در فهرست آثار مفاخر هنر ایرانی ثبت کنند تا به نسل آینده انتقال دهند.

وی افزود: 4 قرن به درازا کشید تا این مکتب به ثمر نشست تا نام نیک میرعماد بر تارک خوشنویسی ایران بدرخشد.

پارسا با اشاره به پیشینه ثبت مکتب میرعماد در فهرست آثار ملی گفت: در مرداد سال 96 با همت گنجینه خط میرعماد و با همراهی انجمن خوشنویسان ایران پرونده ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد تکمیل و نهایتا منجر به ثبت ملی این اثر شد. مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به مناسبت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی،‌با مشارکت بعضی سازمان ها و شرکت ها و با هدف تجلیل از خوشنویسان معاصر ایران اقدام به رونمایی از این سند و اعطای جایزه به بزرگان خوشنویسی کشور کرده است.

آئین رونمایی از ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد الحسنی با شرکت اساتید انجمن خوشنویسان خصوصا غلامحسین امیرخانی رئیس شورای عالی این انجمن در محل موزه خط و کتابت میرعماد در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار