استاد غلامحسین امیرخانی: ناهنجاریهای امروز جامعه ما به ناشناخته بودن مقام معلم باز می گردد

تهران (پانا) -استاد غلامحسین امیرخانی بخش مهمی از ناهنجاریهای امروز جامعه ما را ناشی از ناشناخته بودن مقام معلم عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۲۰۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
استاد غلامحسین امیرخانی: ناهنجاریهای امروز جامعه ما به ناشناخته بودن مقام معلم باز می گردد

استاد غلامحسین امیرخانی هنرمند خوشنویس و رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران امروز در آئین رونمایی از ثبت ملی مکتب نستعلیق امیرعماد الحسنی که در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد اظهار کرد: علاوه بر جایگاه والای میرعماد هنر خوشنویسی سرزمین ایران شخصیت ایشان در بین رجال تراز اول فرهنگ و هنر ایران شخصیت ویژه ای است. نام استاد میرعماد معلم بودن را در ذهن ما متبادر می کند .معلم بودن ایشان در حدی است که شاید در تاریخ هنر خوشنویسی نظیر نداشته باشد.

وی ادامه داد: امروز همه دستاوردهای ما مرهون معلم است. معلم بودن میرعماد در زمان خودش به گونه ای بود که استادان تراز اول در شرق و غرب دنیای آن روز در مکتب ایشان پرورش یافتند. مثلا در استامبول ترکیه همچنین در شبه قاره هند اثار بی نظیری وجود دارد که حاصل کار شاگردان میرعماد است.

امیرخانی با اشاره به رفتار و مناعت شخصیت میرعماد اظهار کرد:‌ به جز هنر، رفتار و شخصیت و مناعت ایشان نوعی رفتار توام با بی نیازی را موجب می شد که به همین دلیل مورد بی مهری برخی رجال هم عصر خود قرار گرفتند. البته مظلومیت توام با شهادت ایشان نیز جایگاه متفاوتی به او بخشیده است.

رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران با پرداختن به اهمیت نقش معلمی میرعماد ادامه داد: شاید بخش مهمی از ناهنجاریهای امروز جامعه ما به ناشناخته بودن مقام معلم باز می گردد. مقام معلم باید سرمشق قرار گیرد و بشریت باید قائم به این ستون خیمه باشد. به نظر بنده و بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر این سرزمین باید ترتیبی داده شود تا جوانان ما با دیدن موزه ها نسبت به آنها معرفت پیدا کنند تا ابتذالی که در جوامع بشری جریان دارد به معناگرایی تبدیل شود و بتواند مسئولیت را در شخصیت انسان زنده کند و نقش معلمان آموزش و پرورش تربیت جوانان برای رسیدن به این جایگاه است.

وی خاطرنشان کرد: زندگی معلمان باید به گونه ای تامین شود که آنها دغدغه ای جز تربیت فرزندان این سرزمین نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار