یک ناشر دیجیتال: ناشران دیجیتال سهمی از حمایت‌های دولتی ندارند

تهران (پانا) - یک ناشر دیجیتال ابراز امیدواری کرد ناشران دیجیتال نیز همچون ناشران سنتی از حمایت‌های دولتی برخوردار شوند.

کد مطلب: ۸۲۰۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
یک ناشر دیجیتال: ناشران دیجیتال سهمی از حمایت‌های دولتی ندارند

اهمیت نشر دیجیتال و بهره‌گیری از فضای وب در آموزش‌وپرورش جوامع امروز بر هیچکس پوشیده نیست.

انواع محتواهای آموزشی عرضه شده در فضای اینترنت که بخش‌ عظیمی از آن برای قشر دانش‌آموز تولید و عرضه می‌شود، لزوم انتخاب درست در استفاده از محتوای آموزشی و کمک‌درسی را بیش از هرزمان دیگری مورد تاکید قرار می‌دهد.

علاوه بر محتواهایی که در خدمت کمک به درک بهتر دانش‌آموز از مطالب درسی تهیه می‌شوند، وجود انواع شیوه‌های ارزیابی و آزمون‌های تستی و تشریحی متناسب با دروس این امکان را ایجاد می‌کند که دانش‌آموزان ضمن ارزیابی تحصیلی خود، جایگاه‌شان را در رقابت با سایرین تخمین بزنند و ضمن تقویت نقاط قوت، به رفع نقاط ضعف خود بپردازند.

پوریا جهان‌دیده یکی از مسئولان غرفه «مُنتا»، عرضه‌کننده آزمون‌های تستی و تشریحی دانش‌آموزی، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درخصوص نحوه فعالیت این ناشر دیجیتال می‌گوید: مُنتا به عنوان نخستین شرکت دانش‌بنیان ایران در زمینه آموزش آنلاین، با تکیه بر به‌روزترین دستاوردهای فناوری اطلاعات در حیطه آموزش و ارزیابی، راهکارهای تازه‌ای برای دانش‌آموزان، دبیران، مشاوران ومدیران مدارس (از چهارم ابتدایی تا دوازدهم) فراهم کرده است.

وی با اشاره به اهمیت نشر دیجیتال در زندگی انسان معاصر اظهار کرد: امروز نشر دیجیتال به تدریج جای خود را در زندگی مردم باز می‌کند و افراد بسیاری ترجیح می‌دهند به جای خرید کتاب کاغذی از ایبوک استفاده کنند.

این ناشر دیجیتال تاکید کرد: با توجه به اینکه روز به روز با افزایش تقاضا در بخش دیجیتال (نسبت به نشر سنتی) مواجه هستیم، این موضوع لزوم توجه بیشتر به ناشران دیجیتال را ایجاب می‌کند. امروز ناشران سنتی از یارانه‌هایی همچون یارانه کاغذ برخوردارند درحالی که ناشران دیجیتال سهمی از حمایت‌های دولتی ندارند. من امیدوارم روزی برسد که هردو گروه در چتر سیاست‌های حمایتی قرار گیرند.

جهان‌دیده با اشاره به مشکلاتی همچون دور بودن ناشران دیجیتال از ناشران عمومی که منجر به رفت و آمد کمتر بازدیدکنندگان در سالن ناشران دیجیتال می‌شود از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خواست در دوره‌های بعدی بخش ناشران دیجیتال را درکنار ناشران عمومی جانمایی کنند.

امسال علاوه بر محتواهای الکترونیک آموزشی، صدها اپلیکیشن و بسته آموزشی - سرگرم‌کننده جذاب ویژه دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود، که برای آشنایی با آنها کافی‌ست سری به بخش «ناشران دیجیتال» در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزنید. ناشران دیجیتال یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه کتاب امسال به شمار می‌رود که هرروز از 10 صبح تا 10 شب در محوطه شمالی مصلا نزدیک به ایستگاه متروی مصلا میزبان دوستداران کتاب است.

سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار