گزارشی درباره زشت‌ترین تصاویر تاریخ کشتی ایران

فاجعه براداران عبدولی و انصاری در انتخابی تیم ملی؛ مرثیه‌ای برای آن‌هایی که هم بازی را باختند و هم اخلاق را

تهران (پانا) – انتخابی تیم ملی کشتی تمام شد و برترین‌ها مشخص شدند؛ اما این رقابت‌ها یک حاشیه ویژه داشت. درگیری عجیب برادران عبدولی و ایمان انصاری از تشک کشتی شروع شد و به خیابان فیاض بخش کشیده شد.

کد مطلب: ۸۲۰۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
فاجعه براداران عبدولی و انصاری در انتخابی تیم ملی؛ مرثیه‌ای برای آن‌هایی که هم بازی را باختند و هم اخلاق را

مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای شناسایی نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی مجارستان و بازی‌های آسیایی جاکارتا در غیاب مدعیانی چون کمیل قاسمی، حسن رحیمی و رضا یزدانی در رشته آزاد و قاسم رضایی در رشته فرنگی به میزبانی سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

از چهره‌های شناخته شده حاضر در مسابقات می‌توان به سعید عبدولی، قهرمان جهان و دارنده نشان برنز المپیک اشاره کرد. وی که به یک وزن بالاتر رفته بود از این مسابقات سربلند بیرون نیامد و از همه مهمتر کشتی او به جنجال و درگیری کشید تا از جدول رقابت‌ها کنار گذاشته شود. جالب اینکه او و دو برادر دیگرش یعنی سامان و کرامت هر سه مغلوب شدند و با جنجال به کار خود در مسابقات انتخابی پایان دادند.

برادارن عبدولی و فاجعه‌ای به نام کُشتی

سعید عبدولی که همیشه در هر میدانی به داوری اعتراض دارد این بار هم با شدت تمام به داوری اعتراض می‌کرد و حتی وقتی از فلاح عقب افتاد به سوی رییس تشک رفت و به نشانه اعتراض با او دست داد. عبدولی پس از کسب پیروزی نیز باز هم به نحوه عملکرد رییس تشک و داور اعتراض کرد و زمانی که یکی از طرفداران فلاح از سکوی تماشاگران شدیدا نسبت به داوری معترض بود، عبدولی به او نیز واکنش نامناسبی نشان داد. البته این پایان ماجرا نبود، عبدولی در دومین مبارزه خود به مصاف ایمان انصاری از تهران رفت و در حالی که ۲ بر صفر از حریف خود پیش بود به دلیل زدن ضربات سر به صورت حریف در جریان مبارزه، با واکنش حریف روبرو شد و به دلیل ادامه‌دار شدن این درگیری و گلاویز شدن دو کشتی‌گیر، هر دو با رای داوران دیسکالیفه و از رقابت‌ها اخراج شدند. این درگیری در بیرون از تشک نیز هم ادامه پیدا کرد و ماموران وارد عمل شدند تا دو کشتی‌گیر را از هم جدا کنند؛ اما این نیز پایان ماجرا نبود و زمانی که دو کشتی گیر به رختکن رسیدند، درگیری‌های شدیدی میان آنها رخ داد .

به گفته ایمان انصاری فر وقتی او به رختکن رفت، برادران عبدولی و دو سه نفر دیگر به او حمله کردند و با مشت و لگد به جانش افتادند. البته انصاری نیز در جریان مبارزه به سمت عبدولی حمله کرد و هر دو طرف در این درگیری مقصر بودند اما این درگیری به سالن رختکن و حتی خیابان نیز کشیده شد. برادران انصاری، کشتی‌گیر تهرانی به همراه دوستان او بیرون از سالن منتظر برادران عبدولی بودند و با داد و فریاد به این موضوع معترض بودند که چرا انصاری را در رختکن کتک زده‌اند.

دبیر فدراسیون کشتی: این اتفاقات زیبنده کشتی نبود و به شدت با آن برخورد خواهد شد

دیگر برادر عبدولی، سامان هم درگیری هایی در انتخابی به وجود آورد و حتی باعث شد ابروی رقیبش نوربخش شکافته شود. کرامت هم درگیری های زیادی با داوران داشت و در اعتراض به آنها رفتار شایسته ای انجام نداد .

البته هر چند که بعد از پایان این درگیری‌ها سعید عبدولی از کرده خود پشیمان شد و عذرخواهی کرد اما این اتفاق بازتاب خوبی برای جامعه گوش شکسته ها نداشت و رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی در واکنش به اتفاقات تلخ انتخابی تیم ملی به پانا گفت: این اتفاقات زیبنده کشتی ایران نیست و ما خودمان از این موضوع به شدت ناراحتیم و کمیته انضباطی هم به شدت با آن برخورد خواهد کرد.

وی علت بروز این درگیری‌های بی سابقه را اینگونه بیان کرد: این مسائل به خاطر حساسیت بالای این رقابت ها بود و باتوجه به مسابقات بازی های آسیایی و جهانی مجارستان همه کشتی گیران تمایل داشتند تا دوبنده تیم ملی را بر تن کنند اما باز هم این مسائل دلیل نمی شود کشتی ما به این سمت و سو برود .

عضو شورای فنی فدراسیون: عمر مدال کوتاه است اما آنها هم اخلاق را باختند

رحیم علی آبادی، یکی از ‌اعضای شورای کشتی فرنگی در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره انتخابی تیم ملی و مسائلی که پیش آمد گفت: ما برای مسابقات مهمی که پیش روی کشتی ایران است انتخابی برگزار کردیم و نفراتی هم انتخاب شدند که در واقع بضاعت کشتی همین قدر بود. حالا کار بعدی که پیش رو داریم این است که بر روی این نفرات برنامه ریزی کنیم تا در این دو مسابقه پیش رو موفق شوند .

وی ادامه داد:مسابقات جهانی مجارستان از یک سو و بازی های آسیایی جاکارتا از سوی دیگر در پیش است که برای همه مهم خواهد بود. ایرانی‌ها در این رقابت‌ها منتظر طلای کشتی گیران ایران هستند و این موضوع شرایط را سخت می کند اما مهم این است که ما بتوانیم در این شرایط خوب کار کنیم و خوب نتیجه بگیریم .

علی آبادی همچنین به غیبت برخی کشتی گیران نامدار اشاره کرد و گفت: شورای فنی طبق مدارکی که کشتی گیران ارائه دادند تصمیم می گیرد، به این معنی که اگر مدارک پزشکی آنها مورد تایید بود که برنامه ریزی می کنیم و مجوز هم به آنها می دهیم تا در یک رقابت بین الملللی مورد ارزیابی قرار بگیرند. اما اگر مورد تایید قرار نگرفت هیچ کدام شانسی برای حضور ر تیم ملی و شرکت در مسابقات مهم را ندارند، به هر روی باید تصمیم گیری کنیم و مدارک پزشکی هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم .

عضو شورای فنی کشتی فرنگی در خصوص زد و خوردهای که در انتخابی صورت گرفت، عنوان کرد: واقعا جای ناراحتی و تاسف است که در انتخابی تیم ملی شاهد این موضوع باشیم. برخی کشتی گیران هم کشتی را باختند و هم اخلاق و جوانمردی را؛ در صورتی که در کشتی اصالت و جوانمردی حرف اول را می زند .

وی در پایان گفت: اگر کسی می خواهد که اسمش در کشتی مانا بماند باید اخلاق و جوانمردی را مانند تختی سرلوحه کار خود قرار بدهد نه اینکه با درگیری و تنش کشتی را به حاشیه ببرند. واقعا اتفاقات مسابقات انتخابی باعث شرمندگی شد و کشتی گیران بدانند عمر کسب مدال کوتاه است و اگر معرفت و جوانمردی در کشتی داشتید نامتان ماندگار می شود نه با کسب مدال .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار