برنامه‌های روز گیلان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

رشت(پانا)-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: سرای استان‌های سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روز گیلان، میزبان برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با حضور جمعی از فرهیختگان این استان خواهد بود.

کد مطلب: ۸۲۰۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های روز گیلان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

فیروز فاضلی با بیان اینکه سرای استان‌های سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روز گیلان، میزبان برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با حضور جمعی از فرهیختگان این استان خواهد بود، اظهار کرد: پنجشنبه، 20 اردیبهشت در تقویم سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نام گیلان رقم خورده است و حضور گیلانیان در این روز پررنگ تر خواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس؛ برنامه‌های مختلفی برای این روز در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به اجرای نمایش خیابانی با موضوع کتاب و کتابخوانی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در سرای استان‌های نمایشگاه اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: نشست «نشر و شهر» با حضور شهردار و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و نماینده ناشران استان، پیش‌ از ظهر امروز در مکان مذکور برگزار می‌شود.

فاضلی ادامه داد: همچنین شعرخوانی در دو بخش(شعرخوانی تعدادی از شاعران گیلانی مقیم در استان و مقیم در پایتخت)، قصه‌خوانی گیلکی توسط اساتید بشرا و مرادیان گروسی و سخنرانی با موضوع «گیلان» توسط هوشنگ عباسی از بخش‌های برنامه عصر روز گیلان است.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، گروهی از فرهیختگان فرهنگ، هنر و رسانه استان نیز در روز یادشده به پایتخت اعزام خواهند شد تا ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، در برنامه‌های روز گیلان حضور یابند.

وی از حضور 12 ناشر از گیلان با 16 غرفه در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 12 لغایت 22 اردیبهشت‌ماه جاری در مصلی تهران دایر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار