آموزش، بدون تربیت محقق نمی شود

ارومیه (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سند تحول بنیادین دارای رویکرد تربیتی است و اموزش بدون تربیت محقق نمی شود.

کد مطلب: ۸۲۰۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش،  بدون تربیت محقق نمی شود

ابراهیم محمدی در آیین تجلیل از معلمان بسیجی در ارومیه افزود: اولین چرخش تحول آفرین در این سند چرخش از یک نهاد آموزشی، علمی به یک نهاد فرهنگی ، اجتماعی و مولد سرمایه اجتماعی بوده و رویکرد اصلی در بحث سند تحول و نظام تعلیم و تربیت رویکردی فرهنگی است.

وی اضافه کرد: براین مبنا برنامه درسی جهت گیری خاص خود را دارد و این جهت گیری فطرت گرایی توحیدی است.

محمدی اضافه کرد: فطرت گرایی توحیدی به معنی این است که متربیان ما طوری آموزش ببینند که این متربی به مراتبی از حیات طبیه در ابعاد فردی و اجتماعی و خانوادگی و جهانی که نهایت آن قرب الی الله است برسد و برای تحقق این موضوع باید متولیان تعلیم و تربیت کارهایی انجام دهند.

وی گفت: مربیان از ارکان این موضوع هستند و تمامی اموزگاران، دبیران، مشاوران ، مربیان پرورشی، اولیا، جامعه و نهادهای دولتی، مدنی و اجتماعی در این امر نقش دارند.

محمدی با بیان اینکه طبق تعریف سند دانش اموز یک امانت الهی است که به معلمان تحویل داده شده بیان کرد: معلمان در این برنامه درس ملی ویژگیهایی مهم دارند که از جمله انها حرکت در مسیر انبیا و ائمه بودن است و وی باید اسوه ای امین برای دانش آموزان باشد.

وی با اشاره به اینکه داشتن بصیرت، تحلیل و راهنمایی و راهبری از ویژگیهای بسیجیان و معلمان بسیجی است گفت: معلمان باید بتوانند با شناخت از ظرفیت دانش اموزان به خلق فرصتهای تربیتی بپردازد.

محمدی با بیان اینکه یکی از مسایل مهم جامعه امروزی اسیبهای اجتماعی است ادامه داد: دشمن امروز بر روی آن تمرکز کرده است و جنگ دشمن با نظام اسلامی به جنگ نرم افزاری بدل شده که اگر روحیه تربیت دینی وجود نداشته باشد دشمن میتواند به راحتی در نسل آینده نفوذ کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار