در گفت‌وگو با پانا

مشاور معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبرداد: خرید 500 دستگاه اتوبوس از محل درآمد طرح ترافیک در سال جاری

تهران (پانا) - مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید در سال جاری بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از محل درآمد طرح ترافیک خریداری می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۰۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مشاور معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبرداد: خرید 500 دستگاه اتوبوس از محل درآمد طرح ترافیک در سال جاری

علی پیرحسین‌لو در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اجرای طرح ترافیک سال 97 و برنامه شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی گفت: اکنون سرفاصله حرکت قطارها در خطوط ۱، ۲ و ۴ مترو در ابتدای سال ۹۷ به ۴ دقیقه کاهش‌ یافته است علاوه بر این در سال ۹۷ خطوط ۶ و ۷ مترو راه‌اندازی می‌شود.

مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: همچنین سعی می‌شود در سال جاری بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از محل درآمد طرح ترافیک خریداری شود و از طرفی دولت نیز وعده داده تا ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری را برای تهران تأمین کند.

وی با اشاره به هدف شهرداری تهران از لغو طرح ترافیک پیشین گفت: بر اساس برآوردهای انجام‌شده، درآمد شهرداری از محل اجرای طرح جدید ترافیک افزایش چندانی نخواهد یافت و شهرداری در اجرای طرح جدید به دنبال افزایش درآمد نیست. در واقع هدف اصلی از لغو طرح ترافیک پیشین، برقراری عدالت اجتماعی بیشتر با یکسان‌سازی هزینه تردد خودروهای سهمیه‌ای (دولتی و عمومی) با خودروهای شخصی و افزایش سهم تردد به محدوده طرح برای شهروندان عادی است.

به گفته وی، با اجرای طرح جدید ترافیک سهمیه دستگاه‌های اجرایی و عمومی برای ورود به محدوده طرح ۴۰ درصد و سهمیه شهرداری ۵۰ درصد کاهش‌یافته و سهمیه شهروندان عادی برای ورود به محدوده به تعداد ۴۰ هزار مجوز یعنی دو برابر سال ۹۶ افزایش‌یافته است.

پیرحسین‌لو تصریح کرد: همچنین در اجرای طرح جدید، اهداف مهم دیگری همچون کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل‌ونقل همگانی در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار