افتتاح مدرسه هفت کلاسه در زندان گرگان

گرگان (پانا) - مجتمع آموزشی هفت کلاسه شهید مطهری زندان گرگان با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش گلستان و اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی گلستان افتتاح شد.

لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مدرسه هفت کلاسه در زندان گرگان

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی شهید مطهری زندان گرگان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: تشکر می‌کنم از مسئولآن محترم اداره کل زندان‌های گلستان که این مکان را با نام علامه شهید مطهری مزین کردند چرا که اهداف والای شهید مطهری تسری دادن تعلیم و تربیت در بین همه اقشار بوده و ان‌شاءالله ثمرات این کار باعث شادی روح این شهید بزرگوار و شهدای معلم و دانش آموز شود.

احسان گوهری راد در ادامه افزود: از اینکه موسسین مدارس غیر دولتی و مشارکتی استان گلستان با شرکت در این طرح و اهدای بخشی از هزینه ساخت این مجموعه همت داشتند به خودمی بالم و ان شاءالله در کل کشور شاهد چنین مشارکت‌هایی باشیم.

وی در ادامه گفت: در این چند روز مدارسی را افتتاح یا کلنگ‌زنی کردیم اما افتتاح این مجموعه برای من باعث شعف و خوشحالی غیر قابل توصیف بود.

خسرو قهرمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی، در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی شهید مطهری زندان گرگان اظهار کرد: از ابتدای تشکیل سازمان زندان‌ها یکی از اولویت‌های ما اصلاح و تربیت و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی زندانیان و بازگرداندن آنان به دامن خانواده‌ها و جامعه بوده است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها از دهه 60 آغاز شده است، افزود: بخش قابل‌توجهی از زندانیان، افراد بی‌سواد و کم‌سواد جامعه هستند و دلیل بسیاری از بزه‌ها و جرائم ارتکابی از سوی این افراد بیسوادی است.

قهرمانی با بیان اینکه آموزش یک اولویت و هدف اصلی در سازمان زندان‌ها به‌شمار می‌رود، گفت: بسیاری از زندانیان بی‌سواد یا کم‌سواد از طریق نهضت و با همکاری آموزش و پرورش به ادامه تحصیل مشغول شدند.

وی بیان کرد: معتقدیم با آموزش و رفع این فقر، می‌توان به زندانیان کمک قابل‌توجهی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار