جنابی، کارشناس مسئول سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان: تا تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان فاصله زیادی داریم

کاشان (پانا ) -کارشناس مسئول سازمان دانش آموزی استان اصفهان گفت: چون بسترهای لازم برای فعالیت سازمان دانش آموزی فراهم نشده است تا تحقق تربیت اجتماعی دانش اموزان فاصله زیادی داریم.

کد مطلب: ۸۱۹۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
جنابی، کارشناس مسئول سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان:  تا تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان فاصله زیادی داریم

مهوش جنابی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: اگر تربیت اجتماعی در نظام آموزشی مورد توجه قرار گیرد، تربیت جامع در همه حیطه‌هایی اتفاق می‌افتد که مورد نیاز یک شهروند در جامعه آینده است

وی افزود: کمبودهای مالی، بی‌توجهی خانواده‌ها به تربیت اجتماعی فرزندان و ناشناخته بودن رسالت سازمان دانش‌آموزی برای ارکان نظام آموزشی، از جمله محدودیت‌های فعالیت مربیان تشکیلات دانش‌آموزی در مدارس است.

جنابی تصریح کرد: برخی خانواده‌ها مسئولیت خود در قبال تربیت فرزندان را به مدرسه واگذار کرده‌اند اما برای تربیت اجتماعی آنها با نظام آموزشی همکاری نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را برای رقابت علمی تشویق می‌کنند و جو آموزشی بر تربیت اجتماعی و پرورش دانش‌آموزان غالب شده است اما درباره کسب مهارت‌های زندگی بی‌توجهی وجود دارد

کارشناس مسئول سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: بسیاری از خانواده‌ها هنوز نیاز فرزندانشان به مهارت‌های زندگی و تربیت اجتماعی را درک نکرده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که اتفاقا به دلیل بی‌توجهی به کسب مهارت‌های زندگی، اکنون نظام آموزشی در برابر فضای مجازی تسلیم شده است.

جنابی تصریح کرد: آموزش‌های سازمان دانش‌آموزی برای کسب مهارت‌های زندگی باید در همه مدارس فراگیر شود تا هر دانش آموز در کنار درس، بتواند مهارت‌های لازم را یاد بگیرد.

جنابی تاکید کرد: ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی آماده کردن دانش آموزان برای ایفای نقش در جامعه است تا در کنار آن شاخص‌هایی همفکری، همکاری، کار گروهی، احترام به بزرگتر و اخلاق رشد و توسعه پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار