در گفت‌وگو با پانا

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،گاز و پتروشیمی :‌ انتقال رسمی ارز با سیاست‌های جدید ارزی میسر می‌شود

تهران (پانا) - عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه در گذشته انتقال ارز حاصل از صادرات از کانال‌های رسمی امکان‌پذیر نبود می‌گوید به نظرمی‌رسد با سیاست جدید دولت برای ساماندهی بازار ارز تدابیری به این منظور اندیشیده شده است تا امکان انتقال ارز حاصل از صادرات فراهم باشد.

کد مطلب: ۸۱۹۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،گاز و پتروشیمی :‌ انتقال رسمی ارز با سیاست‌های جدید ارزی میسر می‌شود

حسین منیری درگفت‌وگو با خبرنگار پانا عنوان کرد:‌ برای پرداخت بدهی‌های ارزی و فاینانس نیز مقرر شده است با توافق ارز لازم پرداخت شود و رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در این خصوص توضیحاتی ارایه داده است.
منیری با بیان اینکه صادرات به عراق و افغانستان به ریال و دینار انجام می‌شود والزامی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات وجود ندارد، اظهار کرد: البته تولیدکنندگان بزرگ پتروشیمی مکلفند ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما ارایه دهند.
وی عنوان کرد:‌ به دلیل آنکه بخشی از تولیدات تولیدکنندگان فرآورده‌های نفت،گاز و پتروشیمی در ماه‌های اخیر و با نرخ ارز بیش از 4200 انجام شده است الزام آنها به ارز 4200 تومان برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نخواهد بود.

تعهدات صادراتی باید انجام شود
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،گاز و پتروشیمی خاطرنشان کرد: سفارش‌هایی برای صادرات از گذشته و تعهداتی وجود دارد که باید به آن عمل شود.
وی افزود: با توجه به استثنا کردن عراق و افغانستان از الزام به ارز صادرات به این کشورها می‌تواند با افزایش همراه شود.

قیمت‌های کاذب بازار کاهش می‌یابد اگر ارز 4200 تومانی اجرایی شود
منیری تصریح کرد:‌ دولت مصصم به اجرای قانون است و اگر بتواند ارز 4200 تومان را برای تولیدکنندگان تامین کند قیمت‌های کاذب بازار کاهش خواهد یافت و موجب تعدیل قیمت محصولات واحدهای تولیدی خواهد شد.
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی خاطرنشان کرد:‌ اقدام دولت در ساماندهی بازار منجر به تعطیلی صرافی‌های غیرمجاز شده که در کنترل بازار ارزی کشور مناسب است و اسامی صرافی‌های مجاز نیز اعلام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار